سی ام مهرماه

تاریخ این دیدار را به خاطر بسپارید!
#بازخوانی_یک_دیدار

پس از انتخابات دوم خرداد 1376، مباحث روز رسانه‌ای کشور نیز تحت تاثیر از پیامدهای این رویداد، دچار تغییر و تحولاتی شد. یکی از این مباحث، طرح و نقد و نظر درباره مسائل مربوط به جامعه‌ی زنان ایرانی بود.
در این دوران بود که رهبر انقلاب در همان سال 76 و در یک سخنرانی یک ساعته، «چارچوب بحث درباره‌ی پیگیری حقوق زنان در جمهوری اسلامی» را بیان کردند؛ تا مبانی این مباحث و مطالبه‌گری پیرامون موضوعات مرتبط با زنان، به مسیری نامربوط با خط انقلاب اسلامی نرود.
 این دیدار مهم و تاریخی، در سی‌ام مهرماه در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی و همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی خود را با دو سوال آغاز کردند:

1- «در این سالهای اخیر، در فضای فکری و فرهنگی کشور و در زمینه مسائل زنان، تلاش قابل تقدیری را مشاهده میکنیم؛ اما یک سؤال اساسی وجود دارد: هدف از این تلاش‌ها، از این نوشتن‌ها و گفتن‌ها و فعّالیت‌های قانونی چیست؟ این یک سؤال است که حتماً باید به آن جواب داده شود…
2- سؤال دوم این است: برای این که در جامعه، زن به جایگاه حقیقی خود نائل شود، ما چه شعارهایی را میخواهیم مطرح کنیم و از چه وسایلی میخواهیم استفاده کنیم؟ باید سؤال جدّی‌ای نسبت به این مسأله بشود و پاسخی جدی نیز به آن داده شود. من امروز در این زمینه قدری صحبت میکنم…»

 ایشان سپس، هم به سوال‌های بالا پاسخ‌های مفصلی دادند و هم در بخش دوم سخنرانی، هشت نکته‌ی محوری را درباره‌ی بحث پیرامون موضوعات زنان بیان کردند.

 بخش زن و خانواده‌ی Khamenei.ir در ادامه‌ی بازخوانی دیدارهای مهم رهبر انقلاب با موضوع زن و خانواده - که با هشتگ #بازخوانی_یک_دیدار نشان‌دار می‌شود – به بازخوانی دیدار مهم 76/7/30 می‌پردازد.

 خوب است که تاریخ این دیدار را به خاطر بسپاریم و گاه گاهی با مراجعه به آن، با منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه‌ی زن و خانواده بیشتر آشنا شویم.

 مطالعه متن کامل بیانات در https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2859

زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب ?
 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.