شرط افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان

#تبیین_و_تحلیل | شرط افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟

 رهبر انقلاب اسلامی در روزهای 16 و 17 مهرماه در دو برنامه‌ی مهم اول به بازدید نمایشگاه فناوری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان رفتند و سپس در جمع سه هزارنفری نخبگان و پژوهشگران جوان، شنونده نکات آن‌ها بودند و ساعتی از دغدغه‌های رهبری و راهبرد جمهوری اسلامی در حوزه‌ی علم و دانش سخن گفتند.

 یکی از موارد مورد تاکید ایشان در هر دو برنامه، لزوم افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان بود. در تحلیلی کوتاه به الزامات تحقق راهبرد افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته شده است.

 بخشی از این تحلیل: راهبرد افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان تنها در صورتی میسر است که تقاضا و منابع مالی توسعه آن، یعنی بنگاه‌های بزرگ، متقاضی دانش باشند و این مهم خود زمانی میسر است که سیاستگذاری صحیح شرکتهای بزرگ موجود را از مسیر مونتاژ به سمت نوآوری هدایت کند، نکته‌ای که رهبر انقلاب 2 سال پیش در دیدار با نخبگان جوان مطرح کردند: «صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است … باید در یک بازه 10ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییریابد».

متن کامل ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43716

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.