شش چرای مهم فتنه‌گران درباره وقایع سال 88، قسمت اول

#خواندنی | شش چرای مهمی که فتنه‌گران درباره وقایع سال‌88 بی‌پاسخ گذاشتند

1️⃣ چرا به اقتدار کشور ضربه زدند؟

انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 بعد از مقطعی برگزار شد که ایران موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف به دست آورده بود. برای مثال در بحث منطقه‌ای در دوران پس از پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بودیم و دوست و دشمن به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی در به ثمر رسیدن این پیروزی، معترف بودند.

 از سوی دیگر، پایداری ملت و نظام در پیشبرد دانش هسته‌ای و موفقیت‌های غیر قابل تصوری که در این خصوص به دست آمده بود، جمهوری اسلامی ایران را در شرایط ممتازی از نظر طرف‌های خارجی قرار داده بود. غربی‌ها به محوریت آمریکا به این نتیجه رسیده بودند رویه‌ای که در رابطه با ایران پیش گرفته‌اند موفق نیست و باید آن را عوض کنند؛ شاهد مثال آن‌که در چهار سال گذشته منتهی به 88، اروپایی‌ها تصمیم گرفته بودند به لحاظ ارتباطات دیپلماتیک با روش بایکوت کردن، ما را تحت فشار قرار دهند؛ نه تنها وزیر خارجه‌مان را نمی‌پذیرفتند بلکه در سطح معاون و مدیرکل وزارت خارجه نیز امکان مراوده‌ای وجود نداشت، اما چند ماه قبل از برگزاری انتخابات، این وضع تغییر کرد؛ مسئول سیاست خارجی اروپا مرتب با طرف‌های ایرانی تماس می‌گرفت، فرانسه از وزیر خارجه کشورمان برای سفر به آن کشور دعوت رسمی کرد، کشورهای دیگر از جمله آلمان هم شروع کردند به دعوت کردن. دولت آمریکا هم که تا پیش از این به گفته وزیر خارجه اسبقش دنبال خشکاندن ریشه ملت ایران بود، در بی‌سابقه‌ترین شکل، اقدام به تماس با جمهوری اسلامی ایران کرد؛ رئیس جمهور آمریکا در فروردین سال 88 به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت و از موضعی نرم خواستار همکاری در عرصه‌های مختلف شد.

 مهم‌تر از این، نامه اوباما به حضرت آیت‌الله خامنه ای در بیستم خرداد یعنی دو روز قبل از انتخابات است که به لحاظ زمانی معنای آشکاری دارد. حدس‌شان این بود که بعد از انتخابات جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی از قدرت می‌شود که دیگر با جمهوری اسلامی قبل از انتخابات، به لحاظ افزایش قدرت فرق می‌کند.

 ولی یک دفعه ظرف ده روز ورق برگشت، اوباما و غربی‌ها شروع کردند به لُغُز خواندن برای ایران. این تغییر موضع ناشی از حوادث پس از انتخابات در حوزه بین‌الملل، واقعیتی است که همه کسانی که به نحوی با آن سروکار داشته‌اند به آن اذعان دارن؛ به عنوان مثال دبیرکل حزب مردم سالاری می‌گوید:« پیش از انتخابات سال 88 برای شرکت در اجلاس اقتصادی مرتبط با کشورهای آسیایی و ماوراء قفقاز به لهستان رفتم و یک سال بعد هم نیز مجددا در همان اجلاس شرکت کردم، دیدم نوع نگاه‌ها و مباحث مرتبط با جمهوری اسلامی ایران در سال 89 نسب به سال گذشته فرق کرده است و به خاطر حوادث پس از انتخابات، الکی به مواضع ما گیر می‌دهند و معلوم بود که آن حوادث به اقتدار ما در حوزه سیاست خارجی خیلی ضربه زده است.»

 چرا ادبیات دشمنان همیشگی نظام بلافاصله پس از انتخابات 88 تغییر کرد؟ چرا همه در برابر قانون تسلیم نبودند تا اقتدار نظام در مجامع بین‌المللی دچار خدشه نشود؟

 برگرفته از کتاب ” فتنه تغلب”

#علیه_قانون

رسانه اختصاصی نوجوانان سایت Khamenei.ir ?
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.