شعر فارسی 

شعر فارسی در طول زمان حامل حکمت و معرفت بوده است/ امروز مغولهای جدید و کراوات‌بسته در حال تاخت‌ و تاز به دنیا هستند/ سگ هاری مثل صدام را با کارخانه‌های شیمیایی تجهیز کردند؛ تاخت و تاز اینهاست

رهبر انقلاب، شب گذشته در دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی: جزو خصوصیّات شعر فارسی، تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی است. ما قلّه‌های شعر فارسی را که نگاه میکنیم یا حکیمند، مثل حکیم فردوسی؛ واقعاً شاهنامه کتاب حکمت است، یا نظامی، یا حکیمند یا مولانای معرفت و عرفان و معنویّتند یا حافظ قرآنند،‌ یا مثل سعدی کتابشان پر از حقایق و معارف حکمی و معنوی است.

شعر فارسی، در طول زمان حاملِ حکمت بوده، حاملِ معرفت بوده، سرمایه‌های معنوی ما را حفظ کرده و بر آنها افزوده… این سرمایه‌سازی و پاسداری سرمایه توسط شعر در سخت‌ترین شرایط هم اتّفاق افتاده، مثلاً در تاخت و تاز مغول.

امروز  به نظر من آن تاخت و تازی که زمان مغولها اتّفاق افتاد دارد تکرار میشود. البتّه این مغولهای جدید، مغولهای کراوات‌بسته و پاپیون‌زده و ادکلن‌زده و کت‌شلوارپوشیده، نوع تاخت و تاز اینها با آن مغولها تفاوت دارد، اما تاخت و تاز است. تاخت و تازشان چه جوری است؟  اگر کسی تاریخ سیصد چهارصد ساله‌ی استعمار را بخواند میفهمد که استعمارگران چه کار کردند با دنیا.

زمان خود ما، یک سگِ هاری مثل صدّام را اینها تجهیز کردند، کارخانه‌های شیمیایی آلمان در خدمت صدام قرار گرفتند. این کاری است که اینها کردند در ایران. این تاخت و تاز اینهاست. ۱۴۰۲/۱/۱۶

 #بسته_خبری | #دیدار_شاعران

 Farsi.Khamenei.ir

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.