غلبه بر چالش‌های اقتصادی در گام دوم انقلاب

#تبیین_و_تحلیل | غلبه بر چالش‌های اقتصادی در گام دوم انقلاب

 یادداشتی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصباحی‌مقدم، استاد اقتصاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

 بمناسبت بیانیه #گام_دوم_انقلاب

 بیانیه‌ی گام دوم انقلاب از چند بخش اصلی تشکیل شده است که لازم است بخش‌های مختلف آن مورد تدقیق و توجه قرار گیرد.

 بخشی از این بیانیه در خصوص ارزیابی چهل سال گذشته است و نشان‌دهنده‌ی این است که ملت ایران در آن روزگار چطور بدون وابستگی به شرق و غرب و در چه شرایطی انقلاب کردند. آن‌ زمان هر تغییر سیاسی بدون حمایت یکی از قدرت‌ها میسر نبود اما ملت ایران با دست خالی و بدون حمایت هیچ قدرتی با رهبری امام (رحمه‌الله) انقلاب کردند و رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند. تا امروز هم با فراز و نشیب‌های مختلف چهل سال را پشت سر گذاشتند. آزمون و خطاهایی صورت گرفته است و تجربیات گران‌سنگی حاصل شده است.

 اما بخش مهم دیگر این بیانیه، نگاه به آینده است که به عقیده‌ی من باید با تمرکز و تأکید ویژه مورد توجه قرار گیرد. در این‌باره رهبر انقلاب اسلامی تعدادی از عیوب را در اقتصاد کشور مطرح کردند. یکی از عیوب اقتصاد کشور، وابستگی به نفت است. یکی دیگر از عیوب اقتصاد ما این است که نگاه برخی مدیران و مسئولان کشور به جای ظرفیت‌های درونی به خارج است. چرا بایستی عمده‌‌ی توجه دولت به سمت بیرون باشد؟ آن‌‌طور که موجب شعف‌زدگی در تصویب برجام شد. نیروی جوان و تحصیل‌کرده‌ی نخبه را چقدر در مدیریت کشور به کار گرفته‌ایم؟

 متن کامل یادداشت جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41702

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.