فضای مجازی

#بیانات_علماء

#فضای_مجازی

⭕️ دو فرصت و یک خطر در استفاده از ابزار رسانه ای جدید…

🎙 بیانات مقام معظم رهبری مدّظله:

🔸امروز شما ملاحظه کنید، هر انسانی که فرض کنید یک #تبلت دستش باشد، با همه‌ی افکار و حرفهای انحرافی میتواند روبرو و مواجه بشود؛ حالا به‌قدری که ظرفیّت دارد.

🔹با این نگاه به مسئله نگاه کنید که شما چقدر نقش میتوانید ایفا کنید. به نظر من این #وسایل_رسانه‌_ای_جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است؛ فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت.

🔥 خطر از این‌جهت که ممکن است این حرفها و شُبهه‌ها، در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را #منحرف کند؛ این جهت خطر است.

👈🏼 امّا از دو جهت فرصت است: یکی اینکه ما مطّلع میشویم که چه شبهه‌هایی وجود دارد. یکی از #مشکلات_کار_ما این است که ما شبهه‌ها را نمیشناسیم!

🔸من میبینم خیلی از آقایان محترم خب با دانشجو مواجه‌اند، [امّا] آنچه در ذهن او و در دل او میگذرد را نمیدانند. ما به برکت فضای مجازی و این رسانه‌ی عظیم عمومی میتوانیم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت [است] که خب #فرصت_بسیار_با_ارزشی است.

🔹فرصت دوّم هم این است که از همین طریق میتوانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم. بنابراین اینکه گفت «هر عُسری دو یُسر همراهش است»، اینجا این تهدید دو فرصت همراه خودش دارد که از این دو فرصت باید حداکثر استفاده را کرد.

📎 بیانات معظم له، دیدار جمعی از مدیران و اساتید مؤسسه امام صادق “سلام الله علیه"، 1396/03/01.

📚 همراه با عالمان شیعه| حجره فقاهت

🆔 @hojre_feghahat

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.