فقط کتاب نخوانید

‼️فقط کتاب نخوانید

 برای کودکان زیر شش سال نباید فقط کتاب خواند. چرا که نشستن و تمرکز کردن برای آن‌ها انتظاری بیش از حد توان‌شان است. اما روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید کودک را به کتاب‌خوانی علاقمند کنید.
?
 قبل از خرید دقت کنید

قبل از اینکه به سراغ لیست‌های موجود کتاب در وب‌سایت‌ها یا پیشنهادات دوستان بروید، عناوین تعدادی از کتاب‌های رده سنی کودک تان را از ناشرانی که از قبل آن‌ها را می‌شناسید، ببینید و در سایت‌هایی که چند صفحه ابتدایی کتاب را قرار داده‌اند، تورق کنید تا از اینکه این کتاب‌ها با روحیات فرزند شما هماهنگ است مطمئن شوید.

 مراقب کلمه‌ها باشید

با همه دور اندیشی‌های قبل از خرید باز بعضی از کتاب‌ها در اشعار و کلمات داستان‌های خود از بعضی از کلمه‌ها استفاده می‌کنند که شاید شما نخواهید فرزندتان در این سن با آن‌ها آشنا شود. بهتر است یک مداد در دست داشته باشید و روی آن کلمات خط بزنید یا جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنید و بالایش بنویسید تا اگر غیر از شما فرد دیگری کتاب را برای کودک خواند باز هم همان داستانی که شما برایش خوانده‌اید را بشنود.

فقط کتاب نخوانید

کتاب خواندن برای کودک با کتاب خواندن به روش کنکوری و درسی متفاوت است. سعی کنید برای هر شخصیت کمی صدای‌تان را عوض کنید. یا بعد از چند بار خواندن اگر کودکتان علاقه نشان داد انتهای جملات رو او تکمیل کند. به تصویر سازی‌های کتاب توجه نشان دهید. اغراق‌هایی که در تصاویر شده‌ است را با توجه به داستان برای کودک توضیح دهید. در صورت همکاری کودک می‌توانید از روی تصاویر کتاب داستان جدید و متفاوتی با داستان چاپ شده بسازید.

 با کتاب زندگی کنید

شخصیت‌های اغلب کتاب‌های کودک طوری طراحی می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف با کودک زنده کرد. مثلا در خیابان با دیدن کسی که زباله می‌ریزد، توضیح دهید این همان کاری است که مادر فلان شخصیت گفته بود انجام ندهد. اجازه بدهید نفوذ کتاب را در همه قسمت‌های زندگی‌اش حس کند.
#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.