قهرمان دریا

#معرفی_کتاب | قهرمان دریا

 نگاهی به کتاب «بار دیگر، نادر» درباره زندگی شهید نادر مهدوی

نه‌فقط از شما، که از هرکس دیگری که بپرسند، یک‌ جواب دارد. این یکسان‌ بودن پاسخ‌ها، اول از همه مدیون وسعت و عظمت اتفاقی است که رخ داده و دوم گستردگی رسانه‌ها و بازتاب جهانی و آنی خبرها. از بامداد سیزدهم دی‌ماه 1398 به این‌طرف، از هرکس بپرسیم: «چه کسی با موشک مستقیم آمریکا شهید شد؟»، یک‌ جواب دارد: «حاج قاسم سلیمانی». آمریکا در این چهارصد، پانصدسالی که از عمرش می‌گذرد، کم جنایت نکرده و کم بمب و موشک بر سر مردم دنیا نریخته. مثال بزرگش جنایت بمب اتمی که در هیروشیما و ناکازاکی مرتکب شد؛ اما تصویر کسی که سینه‌به‌سینه، مستقیم و بی‌واسطه، با فاصله‌ای کم، نه هدف گلوله و حتی خمپاره، که هدف اصابت موشک‌های آمریکایی باشد، تصویری تکان‌دهنده و فراموش‌نشدنی است که به نام سردار دل‌ها در تاریخ سرخ شهادت ثبت شده است.

 حماسه‌ای در خلیج‌فارس
حالا اگر بگویم نه در همین سال‌ها، که در دهه شصت، نه در سوریه و لبنان و فلسطین، که در همین ایران خودمان، نه پیشکسوت جبهه و جنگ و سردار کارآزموده‌ای مثل حاج قاسم، که جوان روستایی صاحب‌دلی هم با خباثت و وحشیگری آمریکایی و به دست جنایتکاران آمریکایی شهید شده، باورتان می‌شود؟
«نادر مهدوی». البته اسم شناسنامه‌اش این نیست. اسمش در شناسنامه «حسین» است و نام خانوادگی‌اش، «بسریا». در خانه اما «نادر» صدایش می‌کردند. نام خانوادگی «مهدوی» را هم خودش انتخاب کرده، از سر ارادت به صاحب این نام. «حسین بسریا» صدایش بزنیم یا «نادر مهدوی» توفیری نمی‌کند. خیلی‌ها او را نمی‌شناسند و نمی‌دانند چه حماسه‌ای در آب‌های خلیج‌فارس رقم‌زده. برای همین امروز کتاب «بار دیگر، نادر» را به شما معرفی می‌کنیم؛ برای این‌که او را بشناسیم و بدانیم یک‌ جوان ایرانی، نفت‌کش غول‌پیکری را که پرچم ایالات‌متحده بر بدنه‌اش حک‌شده بود، چطور زمین‌گیر کرد…

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?
https://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=18446

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.