قهرمان؛ سلیمانی ۱

 #گزارش_هفته | قهرمان؛ سلیمانی

 نگاهی به جهاد بزرگ حاج‌قاسم سلیمانی و ثمرات آن در سومین سالگرد شهادت جانفدای ملت ایران

🔹 اوایل تابستان ۱۳۹۰ بود، در حالی‌که بیداری اسلامی در کشورهایی نظیر مصر، تونس و… شکل گرفته بود، اردوگاه استکبار و دنباله‌های آن تلاش کردند تا با مهندسی معکوس این موج مردمی و البته با تجهیز گروه‌های تروریستی تکفیری در مناطق مرزی سوریه و میدان‌داری آنها در اعتراضات مردمی علیه برخی ناکارآمدی‌ها، این حرکت‌های مردمی را به انحراف کشانده و شورشیان از نقاط مختلف جهان را با گرایشی از جنس اسلام آمریکایی و با ابزار تکفیر و خشونت عریان به کشورهای حامی مقاومت گسیل کنند. این حرکت مزورانه که به تشکیل گروه‌های تروریستی از جمله داعش منجر شد، از مقطعی به بعد، علاوه بر سوریه، وارد بخش‌هایی از عراق هم شد؛ داعش تلاش می‌کرد با کشتار و قتل عام و نمایش چهره خون آشام خود، تلسطش را در منطقه تثبیت و جسارت و جرات مقاومت را از دیگران بگیرد.

 داعش و جنگ افروزی وحشیانه

🔹 گروهک تکفیری-آمریکایی داعش که از هیچ قانون و مرامی پیروی نمی‌کرد، با درندگی و با رفتار وحشیانه و مسلح به تسلیحات به‌روز و انواع خودروهای زرهی، شهرها را یکی پس از دیگری، تسخیر و پرچم سیاه خود را در آنجا نصب می‌کرد و به نام سرکرده خود، ابوبکر البغدادی خطبه می‌خواند!  داعش در عراق اما آنقدر پیشروی کرده بود که جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که اگر به ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران نزدیک شوید، ضرب شست مستقیم نیروهای مسلح ایران را خواهید دید. اگرچه داعش هیچگاه جرات نکرد که خود را درگیر جنگ مستقیم با ایران کند اما به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی: «شهدای [مدافع حرم] رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمیکردند، این دشمن می‌آمد داخل کشور… اگر جلویش گرفته نمیشد، ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه‌ی استانها با اینها میجنگیدیم و جلوی اینها را میگرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین، انقلاب اسلامی فدا کردند.» ۱۳۹۴/۱۱/۵ یورش داعش به شهرهای مختلف سوریه و عراق آنقدر سنگین بود که لکه های سیاه بر روی نقشه جغرافیایی عراق و سوریه، وضعیت فوق بحرانی در حاکمیت سیاسی و امنیتی را نشان می داد! وضعیتی که تحلیل محاسباتی را از بسیاری از سیاسیون منفعل گرفته بود و از بهانه‌تراشی‌هایی همچون اینکه جنگ در این کشورها به ایران ارتباطی ندارد تا مذاکره با داعش! را پیشنهاد می دادند. اما تدبیر چیز دیگری بود…!

 ایران و انقلاب اسلامی نشانه بود

🔹‌ تحلیل عمیق وضعیت منطقه، نشان می‌داد هدف این جریان مخرب، گسترش دامنه نفوذ تروریسم تکفیری و تضعیف جبهه مقاومت در غرب آسیا و در یک کلام، جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران بود، «[غربی ها]دیدند که با ایران نمیشود روبه‌رو شد… میدیدند عمق راهبردی انقلاب را در کشورهای منطقه… لذا به فکر این افتادند که قبل از آنکه به ایران بشود حمله کرد… باید رفت کشورهای دُور و بَر را، آنجاهایی که عمق راهبردی ایران است و هر کدام به یک نحوی با جمهوری اسلامی مرتبطند، اینها را بایستی اوّل فلج کرد… این نقشه را، این توطئه را هم خود آمریکایی‌ها….در سالهای اوّل این قرن میلادی، در سال ۲۰۰۶ و بعد از آن افشا کردند.» ۱۴۰۱/۹/۵ عراق، سوریه، لبنان، لیبی، سودان و سومالی شش کشوری بودند که «عمق راهبردی ایران به نظر آنها[آمریکایی ها] این شش‌ کشور بود؛ اینها بایستی در اختیار آمریکا و استعمار قرار میگرفتند، بعد می‌آمدند سراغ ایران.» ۱۴۰۱/۹/۵

 شکست دستگاه محاسباتی دشمن در آوردگاه با مقاومت

🔹 نقشه به هم ریختن منطقه در اتاق‌های فکر آمریکایی کشیده و تسلیحات کشورهای غربی ارسال شده بود، تروریست‌هایی از ملیت‌های مختلف برای جنگ مستقیم علیه مردم سوریه و عراق ساماندهی و به این کشورها گسیل شده و حتی بیمارستان های رژیم صهیونیستی برای درمان و مداوای مجروحان تجهیز شده بود، دستگاه‌های حقوق بشری نشانگرهای حساسیت خود را در قابل جنایات داعش علیه کودکان و زنان و غیرنظامیان، خاموش کرده و در عوض رسانه‌های غربی مدام بر طبل از دست رفتن مشروعیت سیاسی حاکمیت این کشورها، می‌کوبیدند و برای داعش با تکنیک‌های مختلف اغوای رسانه‌ای، مارش نظامی کوک می کردند.

 ادامه دارد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.