تلویزیون

 ماجراهای راستین

۲_ قسمت دوم | تلویزیون! 

 طبق قانونی نانوشته در بین مادران ایرانی، هفته¬های پایانی سال، مختص خانه تکانی است. این موضوع هیچ‌گونه استثنایی هم ندارد. البته که مادران ایرانی همیشه در حال رُفت و روب خانه‌های‌شان هستند؛ منتهی عمق این کار در روزهای نزدیک به نوروز افزایش پیدا می‌کند. یعنی اگر تا دیروز یک جاروی ساده به معنی تمیز کردن خانه بود، امروز ولی تا مامان خانم، تارِ فرش را از پودش جدا نکند، دست نمی¬کشد. در خانۀ ما اما اوضاع یک فرق دیگر هم می‌کند.

 مریم خانم، خواهر گرانقدر اینجانب، وقتی می‌پذیرد خانه تکانی صورت گرفته است که واقعا خانه، تکانی به خودش بدهد. ایشان معتقدند که میزان مصرف آب، برق، گاز و هرگونه انرژی فسیلی دیگر، رابطۀ مستقیمی با تمیز شدن خانه دارد. خودم شاهد این صحنه بودم که برای از بین بردن یک لکۀ ناقابلِ روی دیوار، حفره‌ای به عمق 30 سانتی متر ایجاد کرد. دست آخر هم دستمال توی دستش را در هوا تکان داد و گفت:«ای بابا این لکه هم که پاک نمیشه.» حقیقتا اگر مامان خانم به داد دیوار بیچاره نرسیده بود، پنجره‎ای از خانۀ ما به خانۀ آقای رضایی باز شده بود.

 مریم خانم یک عادت غیر جذاب دیگر هم دارد. این بزرگوار همواره احساس می‌کند که بدن بنده بوی نامطبوعی می‌دهد؛ برای همین هم تا با من روبرو می‌شود، بعد از اینکه بادست جلوی بینی‌اش را می‌گیرد، می‌فرماید:«پیف پیف! راستین! تو چرا اینقدر بو میدی؟؟ بد نیست بری یه دوش بگیری!» باورکنید کم مانده¬است که به خاطر دوش‌های متعددی که بنده گرفته‌ام، آب شش دربیاورم…

 برای خواندن ادامه این ماجرا به سایت یا #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=16379

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.