ماه مواسات

#خواندنی | ماه مواسات

 هریک از ماه‌های قمری نام‌های متعددی دارد. یکی دیگر از نام‌های ماه رمضان ماه #مواسات است. آقا فرمودند: «مواسات یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ امور. انسان وظیفه بداند {برای} کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی. این مواسات است.»

 در این ماه مبارک، روزه گرفتن واجب است و آثار فراوانی دارد. یکی از آثار روزه گرفتن چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی است. انسان توانگر هر آنچه را که در زندگی بخواهد، می‌تواند به‌آسانی به دست آورد. خداوند متعال با واجب کردن روزه، زمینه مواسات بین مؤمنین را فراهم کرده است. انسان روزه‌دار با چشیدن طعم بخشی از این سختی‌ها، حال افراد ضعیف جامعه را به‌خوبی احساس می‌کند. به وجود آمدن چنین حسی در انسان سبب می‌شود تا کمک کردن به افراد ضعیف جامعه را وظیفه خود بدانیم.

 این احساس وظیفه در مورد جامعه مؤمنین همان مواساتی است که در ماه شعبان و در صلوات شعبانیه از خداوند متعال خواسته بودیم. در بخشی از این صلوات می‌خواندیم «وَ ارزُقنی مُواساةَ مَن قَتَّرتَ‌ عَلَیهِ مِن رِزقِکَ بِمَا وَسَّعتَ عَلَیَّ مِن فَضلِکَ … » در این بخش از خداوند متعال می‌خواهیم تا با روزی که از فضل و رحمت خود به ما داده است به افراد مستمند و ضعیف جامعه کمک کنیم.

 اگرچه «مواسات با مساوات فرق دارد{و به معنای}برابری نیست» اما می‌توانیم قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان به استقبال آن برویم. می‌توانیم با سیل خروشان کمک‌های خود به مستمندان بخشی از دردها و مشکلات آن‌ها را کاهش دهیم….

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=16903

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.