مبارزه تمام‌نشدنی!

#خواندنی | مبارزه تمام‌نشدنی!

 گفت‌وگو با حجت‎‌الاسلام #علی_سرلک کارشناس مذهبی

 به مناسبت بیست‌و‌سوم ذی‌القعده روز زیارتی #امام_رضا علیه‌السلام

 چگونه امام رضا علیه‌السلام می‌تواند الگوی مبارزه برای نوجوانان باشد؟
وقتی یک‌طرف ماجرا عقل باشد و طرف دیگر جهل، طبعاً همیشه مبارزه بین‌شان است؛ از حضرت آدم تا قیام قیامت. هرزمانی هم به یک شکل و شیوه‌ای. اما هر مبارزه‌ای هم خوب نیست. مبارزه باید هدف داشته باشد، باید هدفش مقدس باشد. مثل مبارزاتی که حضرت رضا علیه‌السلام در زمان زندگی‌شان با حاکمان جور داشته‌اند. وقتی هدف، مقدس باشد، هر کاری هم در راه مبارزه انجام شود، مقدس می‌شود. برای اینکه درباره مبارزات دائمی و خستگی‌ناپذیر امام ‌رضا علیه‌السلام و راهی که نوجوانان باید در این مبارزات طی کنند، بیشتر بدانیم با حجت‌الاسلام سرلک به گفت‌وگو نشستیم…

در مورد امام علی علیه‌السلام و فرزندشان امام حسین علیه‌السلام زیاد شنیده‌ایم که در جنگ و مبارزه بوده‌اند، اما شاید کمتر کسی امام رضا علیه‌السلام را امامِ مبارزه بداند. چرا امام هشتم امام مبارزه‌ است؟ امام که در جنگ‌ها شرکت نداشتند؟

 مبارزه حضرت چه ابعادی داشت؟ از چه روش‌هایی استفاده می‌کردند؟

 نوجوان‌های امروز در شرایطی هستند که نه انقلاب، نه جنگ و نه این جنس مبارزه را دیده‌اند، با توجه به مشی امام رضا علیه‌السلام چطور می‌توانند مبارزه کنند و روحیه مبارزه را در خود حفظ و تقویت کنند؟

 بعد از اینکه نوجوانان هدف‌گذاری کردند، در مسیر رسیدن به اهداف ممکن است خستگی‌ و یا ناامیدی برایشان به وجود بیاید، چه کنند که خسته نشوند و مبارزه را ادامه دهند؟

 در همین مسیر مبارزه، یک نوجوان چطور به این نتیجه می‌رسد که هدف و مبارزه‌اش مقدس است؟

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?
https://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=17608

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.