مذاکره‌ای که آسایش مردم را به باد خواهد داد 1

#خواندنی | مذاکره‌ای که آسایش مردم را به باد خواهد داد

قسمت اول

 رهبر انقلاب، در ابتدای اولین روز از درس خارج فقهِ امسال، نکات مهمی درباره‌ی مذاکره ایران و آمریکا در حاشیه‌ی اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک، و سیاست آمریکا در قبال آن مطرح فرمودند که نظر به اهمیت آن، نشریه‌ی #خط_حزب‌الله این بخش از سخنان ایشان را مرور می‌کند:

1️⃣ ما سردرگم نمی‌شویم؛ راه ما روشن است

الان مشاهده می‌کنید، آمریکاییها باز مسئله‌ی مذاکره را همین‌طور دارند دنبال می‌کنند؛ این یک ترفند است، این را باید همه بدانند، همه باید توجّه کنند. البتّه آمریکاییها هم یک جور حرف نمی‌زنند؛ گاهی می‌گویند «مذاکره‌ی بی ‌قید و شرط»، گاهی می‌گویند «مذاکره‌ی بدون پیش‌شرط»، گاهی می‌گویند «مذاکره‌ی با دوازده شرط»؛ حالا یا واقعاً سیاست‌شان، سیاست آشفته‌ای است، نمی‌دانند چه می‌خواهند که احتمال دارد این باشد، یا این است که دارند ترفند می‌زنند؛ یکی از ترفندها هم همین است: یکی یک حرفی بزند، آن دیگری یک چیز دیگری بگوید، برای اینکه طرف مقابل را سردرگم کنند؛ لکن ما سردرگم نمی‌شویم، راه ما روشن است، ما می‌فهمیم داریم چه کار می‌کنیم.

2️⃣ همه بدانند نقشه آمریکا فشار حداکثری است

 یک نکته‌ی مهمّی در اینجا وجود دارد که این را، هم شما فضلای محترم هم عموم مردم بخصوص خواصِّ مردم باید توجّه کنند. یک سیاستی را دولت آمریکا در پیش گرفته است و آن، سیاست فشار حدّاکثری به جمهوری اسلامی است… فشار حدّاکثری هم همین است که مشاهده می‌کنید: انواع و اقسام تحریم‌های گوناگون، مدام تهدید، مدام یاوه‌گویی‌های مختلف در رسانه‌ها و غیره؛ این فشارِ حدّاکثری است. امیدشان به این است که این فشار حدّاکثری تأثیر بگذارد. او می‌خواهد فشار حدّاکثری را به ثمر برساند هم برای رقبای داخلی خودش، هم برای اروپایی‌ها، هم به عنوان یک سیاستِ قطعیِ رژیمِ ایالاتِ متّحده این را جا بیندازد که مواجهه‌ی با ایران فقط با فشار حدّاکثری [میسّر است].

3️⃣ می‌خواهند بگویند فشار حداکثری جواب داد

 خب، چه جوری می‌خواهد ثابت کند که این [سیاست فشار حداکثری] موفّق شده است؟ چون تا حالا که فشار حدّاکثری موفّق نشده؛ خودشان هم می‌گویند. در بین خود آمریکایی‌ها هم کسان زیادی - در دنیا هم همین‌جور – می‌گویند فشار حدّاکثریِ آمریکا نتوانسته ایران را به زانو دربیاورد؛ البتّه قطعاً هم همین است. چه جور می‌خواهد اثبات کند که فشار حدّاکثری تأثیر دارد؟ به این [صورت] که مسئولین جمهوری اسلامی را بکشاند پای میز مذاکره؛ بگوید ببینید، اینها که می‌گفتند ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، فشار حدّاکثری، اینها را مجبور کرد که بیایند پای میز مذاکره بنشینند؛ هدف این است؛ با این کار ثابت کنند به همه و تثبیت کنند در سیاست آمریکا که فشار حدّاکثری، تنها راه مواجهه‌ی با جمهوری اسلامی است؛ این سیاست او است.

 رسانه اختصاصی نوجوانان سایت Khamenei.ir ?
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.