مسئله فلسطین

#خواندنی | مسئله فلسطین

آدم‌های هیجان‌زده را دیده‌اید که سر و صدا راه می‌اندازند؟ کلی خط و نشان می‌کشند ولی چون خط و نشان کشیدن و حرف‌های شان خالی از منطق محکم است خیلی هم زود همه چیز به دست فراموشی سپرده می‌شود، بعضی‌های‌شان انگار خودشان هم فراموش می‌کنند که قبل ازاین چه ادعاهایی داشتند. این رفتارها هم در بحث‌های شخصی و خانوادگی دیده می‌شود و گاه تا سطح مسئله‌های بزرگ بین المللی هم ادامه پیدا می‌کند.

 مثلا درمورد مسئله فلسطین فردی به نام جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر بوده است که آقا می‌گویند:

 «جمال عبدالنّاصر در آن چهل پنجاه سال پیش که شماها نبودید، شعار می‌داد که ما یهودی‌ها را می‌ریزیم به دریا، یعنی [وقتی] می‌خواست علیه اسرائیل حرف بزند، می‌گفت یهودی‌ها را می‌ریزیم به دریا؛»

 اما افرادی هم هستند که برای نظر‌شان یا برای کاری که انجام می‌دهند منطق و دلیل محکمی دارند و همین باعث می‌شود اگر آرام باشند و شاخ و شانه نکشند ولی همیشه روی همان حرف‌ حقی که زده‌اند باقی بمانند.

دسته دوم منطق دقیقی برای حرفشان دارند و گذشت زمان باعث نمی‌شود از حرف‌شان کوتاه بیایند. جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین چنین رفتاری داشته است، آقا در ادامه همان صحبت قبلی توضیح می‌دهند:

«جمهوری اسلامی از روز اوّل چنین حرفی نزده؛ ما از روز اوّل طرح ارائه کرده‌ایم؛ ما گفته‌ایم که امروز دموکراسی و مراجعه‌ به آراء عمومی یک شیوه‌ مدرن و پیشرفته است که همه‌ دنیا هم قبول دارند؛ بسیار خب، برای تعیین نوع حکومت کشور تاریخی فلسطین، به افکار عمومی مردم فلسطین مراجعه کنید، یک رفراندوم راه بیندازید؛ این، چند سال قبل به‌عنوان نظر جمهوری اسلامی و فکر جمهوری اسلامی به سازمان ملل گفته شده و در آنجا ثبت شده.»(20 خرداد97)

 به خاطر همین تفاوت است که پس از سالها جمهوری اسلامی ایران همچنان پای آرمان فلسطین ایستاده و نه تنها آن را به فراموشی نسپرده است ، بلکه نسل به نسل و سینه به سینه منتقل می‌کند.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.