معجزه انقلاب

#سخن_هفته

#معجزه_انقلاب

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه، از #مکتب_حاج_قاسم صحبت کردند، خط حزب‌الله ویژگی‌های این مکتب را بررسی می‌کند

 به #حاج_قاسم صرفا به مثابه یک #فرد نباید نگاه کرد، نگاه صرف فردی به او، ما را از درس‌ها و نکته‌هایی که می‌بایست از آن بگیریم، محدود می‌کند. «سردار شهید عزیز ما را با چشم یک #مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد.» 98/10/27

 اگر به #حاج_قاسم از زاویه‌ی یک #مکتب بنگریم، آنگاه می‌توان سؤالات و محورهای عدیده‌ای مشخص کرد و به آنها پاسخ داد که از لحاظ #راهبردی و #کاربردی برای #نیروهای_حزب‌اللهی مهم باشد. از جمله آنکه چگونه جوانی روستازاده، به نام قاسم سلیمانی، که تا پیش از پیروزی انقلاب، از پیمانکاران سازمان آب استان کرمان بود، بعد از انقلاب اسلامی، به فرماندهی لشگر 41 ثارالله و بعد از آن به فرماندهی #نیروی_قدس سپاه پاسداران منصوب می‌شود؟ چگونه قاسم سلیمانی به سردار یا به قول غربی‌ها #ژنرال_سلیمانی تبدیل می‌شود که کابوس بیست ساله‌ی همه‌ی مقامات آمریکایی و غربی در منطقه و جهان بود؟ سؤال بعد هم اینکه، مختصات این مکتب، چیست و چه #ویژگی‌هایی دارد؟

 در پاسخ به سؤال اول می‌توان گفت که بی‌تردید، این #معجزه‌ی_انقلاب_خمینی بود که استعداد‌ها را به فعلیت رساند. «یک بار امام [در مورد] جنگ فرمودند که #فتح‌الفتوح این انقلاب تربیت جوان‌ها و رشد دادن این نهال‌های بالنده است… حق با ایشان بود… این همه فتوحات و این همه کارهای مهم، در مقابل این کوچک است؛ تربیت انسان‌های برجسته.» 98/10/18 «حالا در مورد استعداد اشخاص به نظر من این نکته‌ی مهم و قابل توجهی است که به آن توجه نمی‌شود… و آن این است که این دفاع مقدس وسیله‌ای شد برای اینکه استعدادهای مکنون در انسان‌ها، به شکل عجیبی بروز کند… مثلا فرض کنید #شهید_حسن_باقری من‌باب مثال، بلاشک یک طراح جنگی است… کِی؟ در سال 1361؛ کِی وارد جنگ شده است؟ در سال 1359. این مسیر حرکت از یک سرباز صفر به یک استراتژیست نظامی، یک حرکت بیست ساله، بیست و پنج ساله است؛ این جوان در ظرف دو سال این حرکت را کرده است!..اینها معجزه‌ی انقلاب است.» 92/9/25

 در پاسخ به سؤال دوم هم باید گفت برای شناخت مکتب حاج قاسم باید مختصات و ویژگی‌های #مکتب_امام خمینی(ره) را دانست. «مکتب امام یک بسته‌ی کامل است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید: دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد #معنویت و بُعد #عقلانیت است. بُعد معنویت است؛ یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر #عوامل_مادی و #ظواهر_مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل #سلوک_معنوی، اهل #توجه و #تذکر و #خشوع و #ذکر بود؛ به #کمک_الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. و در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن #خرد و #تدبیر و #فکر و #محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است.» 90/3/14

 هر دوی ویژگی‌ #تدبیر و #عقلانیت، و بُعد اخلاص و معنویت نیز در رفتار و گفتار حاج قاسم، به تمام‌معنا ظهور و بروز داشت. «شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ صِرف #شجاعت نبود؛ بعضی‌ها شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند. بعضی‌ها اهل تدبیرند امّا اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارند. این شهید عزیزِ ما هم دل و جگر داشت… هم با تدبیر بود. این دو شاخص مهم مکتب امام و به تبع آن، مکتب حاج قاسم، شاخص‌های مهمی است که هم می‌تواند سنگ محک رفتارها و فعالیت #نیروهای_حزب‌اللهی قرار گیرد، و هم به وسیله‌ی آن، جریان‌های مختلف سیاسی- فرهنگی کشور را مورد سنجش قرار داد. نزدیکی و دوری افراد و عملکردها به این شاخص‌ها، سنجه‌ی مناسبی است برای اثبات ادعاها.

@Khattehezbollah

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.