‌من و اسلام

من و اسلام
بیانات رهبر انقلاب در جمع زنان شهر ارومیه‌ 1375/06/28

#بازخوانی_یک_دیدار

 رهبر انقلاب: زن را از سه دیدگاه میشود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلامی نسبت به او آشکار شود:
1_ یکی نقش زن به عنوان انسانی در راه #تکامل_معنوی و نفسانی است که در این دیدگاه، زن و مرد با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند. در تاریخ، زنان بزرگ و برجسته‌ای حضور داشته‌اند؛ همچنان که مردان بزرگ و برجسته‌ای بوده‌اند.

2_ از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی برای زنان، کاملاً باز است. اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی، از تلاش اقتصادی یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی‌نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است. زنان به قدری که توان جسمی و نیازها و ضرورتهایشان اجازه میدهد، میتوانند در فعالیتها شرکت کنند.

3_ دیدگاه سوم، نگاه به زن، به عنوان یک عضو در #خانواده است که این از همه مهمتر به نظر میرسد. برای مرد و زن در خانواده، حقوقی قرار داده شده است که از روی کمال #مصلحت و #حکمت است.
لکن زن از لحاظ جسمی، ظرافت بیشتری دارد و مرد، قویتر و گردن‌کلفت‌تر است. اگر# قانون از زن دفاع نکند، ممکن است مرد، نسبت به او تعرّض کند. این همان نقطه اساسی است که اسلام مهمترین کار را در این بخش انجام داده است. این همان نکته‌ای است که در دنیای #غرب، مغفول مانده و امروز #زنان دچار مظلومیت شدیدی هستند.

زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبرانقلاب ?
 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.