نخبگان

 #تحلیل_و_تبیین | نخبگان به آینده امیدوارند

گفت‌وگو با آقای دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

یکی از کارهایی که باید انجام بشود، زمینه‌سازی تبدیل استعدادها به نخبگان است. یک بخش از زمینه‌سازی، بخش توانمندسازی است. حتماً برنامه‌های توانمندسازی در قالب یک‌سری طرح‌ها باید شکل بگیرند که الان هم بعضاً دارد اجرا می‌شود، مثل طرح احمدی‌روشن یا طرح‌هایی از این دست. 

🔹️ الان گفتمان «ما می‌توانیم»، در کشور کاملاً پخش شده است. شما اگر یک آمار از استادهای دانشگاه بگیرید و بگویید به‌نظرتان مسئله‌ای در کشور هست که نشود حل کرد؟ از فنی، از مدیریتی، از پزشکی و… بیش از ۹۰درصد می‌گویند حتماً‌ می‌شود حل کرد. این باور ایجاد شده است.

🔹️ تا الان تعریفی از دانش‌بنیانی وجود داشت که به چیزی بگوییم دانش‌بنیانِ نوع یک که یک فناوری پیچیده دارد. ما اصلاً به این معتقد نیستیم. ما می‌گوییم هر فناوری‌ای که یا ثروت‌آفرین است یا اقتدارآفرین و در کشور نو است، دانش‌بنیان حساب می‌شود.

🔹️ نکته‌ای که من در دیدار اشاره کردم، همین بود که چرا این اتفاقاتی که می‌افتد، در بازارها، در پاساژها، در سینماها و هزار جای دیگر این اتفاقات نمی‌‌افتد؟ چرا دانشگاه؟ چرا تعطیلی کلاس‌ها؟ خیلی مشخص است. اینجاست که این کشور را می‌تواند از سلطه‌پذیر به سلطان تبدیل بکند.

 ادامه را بخوانید

https://khl.ink/f/51224

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.