نمایشگاه کتاب، یک گردش فرهنگی خانوادگی

نمایشگاه کتاب، یک گردش فرهنگی خانوادگی

رهبر انقلاب، آیت الله خامنهای در یکی از بیاناتشان فرمودهاند:” خرید کتاب باید، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجملاتی- مثل لوستر‌ها، میز‌های گوناگون، مبل‌های مختلف و پرده و…- به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند".

 از اینرو نمایشگاه بینالمللی کتاب از آن دسته اتفاقهایی است که بسیاری از ما به صورت خانوادگی در آن شرکت میکنیم. گاهی بازدید از نمایشگاه کتاب به همراه خانواده، در عین اینکه میتواند یک گردش فرهنگی محسوب شود، مشکلاتی نیز به همراه دارد.

در زیر ما به ارائه چند راهکار برای بازدید راحتتر از نمایشگاه کتاب میپردازیم.
 روزهای وسط هفته را انتخاب کنید

آخرهفته به دلیل شلوغی و ازدحام بیشتر، زمان مناسبی برای نمایشگاه کتاب نیست. اگر برایتان مقدور است، روزهای دیگر هفته را برای نمایشگاه انتخاب کنید و بدین ترتیب راحتتر میتوانید از کتابها بازدید کنید و کتاب موردنظرتان را خریداری کنید.

کالسکه، قمقمه آب و خوراکی بردارید

اگر فرزند کوچک دارید، حتما با خودتان کالسکه ببرید. بچهها در فضایی مانند نمایشگاه کتاب زود خسته میشوند و کالسکه میتواند به شما و فرزندتان کمک کند. قمقمه آب و کمی لقمه و خوراکی از خانه بردارید تا برای رفع تشنگی و گرسنگی احتمالی، مجبور نشوید مسافت زیادی را تا غرفههای غذا بروید و همچنین مانع هزینه اضافه شوید.

 برنامهتان را به روزهای آخر نمایشگاه موکول نکنید

اگر قصدتان برای رفتن به نمایشگاه کتاب جدی است، در روزهای ابتدایی و میانی به نمایشگاه بروید و روزهای انتهایی را برای رفتن انتخاب نکنید. زیرا به احتمال بسیار زیاد روزهای آخر نمایشگاه بسیار شلوغتر است.

یک نفر به نمایندگی از خانواده برود

اگر رفتن دستهجمعی و خانوادگی برایتان مقدور نیست یا حتی مشکل است، یک نفر از خانواده میتواند به نمایشگاه برود و برای بقیه اعضای خانواده خرید کند. این کار از جهت زمانی و اقتصادی برای خانواده نیز بهصرفهتر است.

برای کتاب خریدن همه سال فرصت دارید!

اصراری به رفتن به نمایشگاه کتاب نداشته باشید. اگر به هر دلیلی نمیتوانید به نمایشگاه کتاب بروید، خیال نکنید یک واقعه بزرگ فرهنگی را از دست دادهاید. شما میتوانید در طی سال و در چند مرحله کتابهای موردنیازتان را تهیه کنید. با این کار هم به کتابفروشیهای محلهتان کمک میکنید و هم به لحاظ اقتصادی برای خرید کتاب به جیبتان فشار نمیآید!

در فضای فرهنگی زباله نریزید!

از آنجایی که نمایشگاه کتاب یک اتفاق فرهنگی است، توقع نمیرود شاهد بطریهای آب معدنی و لیوانهای ذرت مکزیکی روی زمین باشیم. پس حواستان باشد زبالههایتان را در سطل زباله بریزید.
#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.