نوجوان ایرانیم، لشکر سلیمانیم...!

#گزارش | نوجوان ایرانیم، لشکر سلیمانیم…!

یک روز خاطره‌انگیز از گردهمایی 30 هزارنفری دانش‌آموزی

در بزرگ و آبی مقابل صورتت باز می‌شود و گلدسته‌ها پیش چشمت خودنمایی می‌کند، اشعه‌ی طلایی خورشید توی وسعت مصلا پهن می‌شود و نسل سلیمانی‌ها یکی‌یکی از راه می‌رسند. دختران و پسران حاج قاسم بی‌خیال سرمای زمستان توی صحن می‌دوند و باد میان پرچم‌های سه رنگ و بیرق‌های زردرنگ لبیک یا حسین می‌دود.

اینجا هوا، هوای بهار است. مثل همان روزهای بهمن 1357 که ثمره تلاش یک کشور در نیمه بهمن به بار نشست و خاندان ویرانی برای همیشه به دوردست‌ها کوچ کرد. 16 بهمن 1398 اما شکل دیگری دارد. لشکر سلیمانی از راه رسیده است. همان‌هایی که آینده سرزمینمان در دستانشان نشسته است و بر پیشانی سربندشان «من سلیمانی‌ام» نقش بسته است.

 اتوبوس مدرسه می‌ایستد، بچه‌های یکی‌یکی پیاده می‌شوند، دخترک ریزنقش باعجله دست در کوله‌اش می‌کند و تند و تند سربندها را میان همکلاس‌هایش تقسیم می‌کند. بچه‌ها برای هم سربندهای سرخ‌رنگ را می‌بندد و به‌صف برای حرکت به سمت شبستان مصلای امام خمینی رحمت‌الله علیه به راه می‌افتند.

 می‌پرسم تو یک سلیمانی هستی!؟ و فاطمه جواب می‌دهد: «من سلیمانی هستم، تو سلیمانی هستی، او سلیمانی است…قدم تند می‌کند که از همکلاسی‌هایش عقب نیفتند. بلند می‌پرسم مگر دخترها هم می‌توانند سلیمانی باشند؟ با تعجب و کمی اخم نگاهم می‌کند و جوابش محکم و شُک کننده است…«مگر مردها نمی‌توانند زینبی باشند؟» برای اینکه پاسخش غافلگیرم نکند ذهنم را جمع‌وجور می‌کنم و می‌گویم: «چطور باید سلیمانی شد؟» برمی‌گردد…نگاهم می‌کند و می‌گوید: «سلیمانی شدن به مرد و زن بودن نیست. به غیرت و همت است! همت درس خواندن و غیرت دفاع از کشور…تازه دفاع که همه‌اش نظامی نیست. دفاع از فرهنگ، از دین، از حجاب و عفاف…وقتی این‌طور به زندگی نگاه کنی می‌شوی سلیمانی، می‌شوی همت، می‌شوی حججی….

برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=16205

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.