نوجوانان بیست گرفتند

 نوجوانان بیست گرفتند

 مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در خرداد 98 برای جوانان و نوجوانان

 روز شانزدهم ماه مبارک رمضان تعدادی از دانش‌جویان مهمان آقا بودند. در این دیدار آقا گفتند: «ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است برای شست‌وشوی دل و جان، برای تقویت رابطه‌ با خدا؛ و به این تقویت رابطه همه‌ ما احتیاج داریم. این برای شما که جوانید، ده برابرِ امثال بنده که در سنین پیری و آخر خط هستیم، توانایی دارد، قدرت تأثیر دارد. این فرصت جوانی‌ که در اختیار شما است، تجدیدناپذیر است؛ از این فرصت استفاده کنید برای این‌که اُنس با خدا را، اُنس با نماز را، اُنس با قرآن را برای خودتان به صورت عادت دربیاورید؛ آن وقت تا آخر عمر با شما همراه خواهد بود.»
1398/03/01

 حتما یادتان هست در خطبه‌های نماز عید فطر هم آقا به صورت ویژه از نوجوانان روزه‌دار یاد کردند و تا چند روز کلیپ‌های مختلفی از آن ساخته و برای هم فرستادیم. آن‌جا که گفتند: «در سراسر این ماه چقدر جوان‌ها و نوجوانان ما در سنین نوجوانی، روزه‌ روزهای گرم را تحمّل کردند برای خاطر امر الهی. امسال بسیاری از نوجوانان ما امتحان مدارس را هم داشتند امّا روزه‌های خود را رها نکردند، سختی روزه‌ را در هوای گرم با سختی درس و امتحان همراه کردند؛ این‌ها خیلی ارزش دارد؛ این‌ها نشان‌دهنده‌ رشد ایمان دینی در میان جوانان ما و نسل‌های روبه‌رشد ما است.»
1398/03/15

 رهبر انقلاب در دیدار دانش‌جوها به چهار نقطه مهم بیانیه گام دوم به این ترتیب اشاره کردند: «عظمت حادثه‌ انقلاب، از لحاظ وقوع و از لحاظ ماندگاری. عظمت راه طی‌شده و کارکرد انقلاب تا امروز، عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم؛ عظمت نقش نیروی جوان متعهّد، نه هر جوانی؛ جوانی که احساس تعهّد کند،‌ احساس مسئولیّت کند. » 1398/03/01
آقا پس از آن‌که به کتاب‌خوانی اشاره کرده و گفتند: «شما احتیاج دارید بخوانید، احتیاج دارید بدانید. نهضت کتاب‌خوانی باید راه‌ بیندازید». نمونه‌هایی از کارهایی که نسل جوان در نقش محور حرکت عمومی جامعه می‌تواند انجام بدهد را نام بردند: تشکیل کارگروه‌های فرهنگی، گروه‌های فعّالیت‌ سیاسی، تشکیل گروه‌های نهضتی در ارتباط با مسائل بین‌الملل و مسائل جهان. گروه‌های علمی و هم‌کاری با مراکز علمی، هم‌کاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و کار اقتصادی، کارهای خدماتی یعنی همین کارهای گروه‌های جهادی به عنوان یکی از بهترین کارهای دانشجویی ، فعّالیّت‌های اطلاعاتی مردمی. مثلا [اطّلاع‌رسانیِ] یک سوء استفاده در زمینه‌ قاچاق، در زمینه‌ واردات گوناگون.
آقا یادآوری کردند: «دانش‌جویی که متعهّد نباشد یا سرگرم کارهای بی‌ربط باشد، در پیشرفت کشور هیچ تأثیر مثبتی نمی‌گذارد.» 1398/03/01
بعد هم انگار از دل ما و دانش‌جویان خبر داشتند که فکر می‌کنیم یا باید این کارها را انتخاب کنیم و یا درس بخوانیم، برای همین هم گفتند: «می‌توان همین کار را کرد و می‌توان حرکت علمی هم کرد.»
ایشان تاکید کردند: «اگر از این قبیل کارها انجام بگیرد، توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود؛ ‌یکی از مهم‌ترین توطئه‌ها، ‌ فلج کردن نسل جوان و سرگرم کردنش به شهوات و کارهای بیهوده،‌ مبتلا کردنش به موادّ مخدّر و کارهای گوناگون است».
در پایان دیدار هم گفتند: ناامید نشوید! عوامل مژده‌دهنده در پیرامون ما و در درون ما به مراتب بیش‌تر است از عوامل مأیوس‌کننده و ناامید‌کننده. این عوامل مژده‌دهنده را ببینید، پیدا کنید، به آن‌ها دل‌گرم بشوید، به خدای متعال توکّل کنید، قصدتان را و نیّت‌تان را خالص کنید و بدانید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد.

 آیت الله سیدعلی خامنه ای و نوجوانان ایران اسلامی
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.