نگاهی به ابعاد شخصیتی و مبارزاتی مرحوم عباس شیبانی

 #تحلیل_و_تبیین | نگاهی به ابعاد شخصیتی و مبارزاتی مرحوم عباس شیبانی

آقای سید محمدمهدی جعفری در گفتگو با Khamenei.ir

🔹️ از سال ۱۳۴۸  آیت‌الله خامنه‌ای از مشهد که به تهران می‌آمدند، یک جلسات مشترکی با ایشان و آقای شیبانی داشتیم. در سال‌های بعد که شورای انقلاب تشکیل شد هم‌ آقای شیبانی هم آقای خامنه‌ای عضو شورا بودند و وقتی آقای شیبانی وارد حزب جمهوری شدند آنجا هم با آیت‌الله خامنه‌ای نزدیک‌تر شدند. 

🔹️ در آن مقطع هم که آیت‌الله خامنه‌ای به معاونت وزارت دفاع رفت و آقای دکتر شیبانی به‌عنوان وزیر کشاورزی معین شد، ارتباطات نزدیکی با هم داشتند. بعدها، هم در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی با هم همکار بودند و کارهایی انجام می‌دادند.

🔹️ جبهه‌ی ملی‌ها گفته بودند به یک شرط عضویت نهضت آزادی را در جبهه‌ی ملی می‌پذیریم و آن اینکه دکتر شیبانی و رحیم عطایی نباشند چون این دو نفر مذهبی تندرو هستند. مهندس مهدی بازرگان گفته بود که مائیم و دکتر شیبانی، مائیم و رحیم عطایی… همینه که هست. اگر ما را با دکتر شیبانی قبول می‌کنید ما هم می‌پذیریم.

🔹️ دکتر شیبانی از تبار یک خانواده‌ی اشرافی و متمول کاشانی بود. گاهی که برای گرفتن اعلامیه و جلسه به خانه‌شان می‌رفتم، می‌دیدم که ایشان با این حال بسیار ساده‌زیست بود.

 بعد از انقلاب هم نه در وزارت کشاورزی، نه در مجلس و نه در جاهای دیگر، هر جا که مسئولیتی داشتند حتی یک ریال هم نمی‌گرفتند.

 ادامه را بخوانید

https://khl.ink/f/51649

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.