هشدارهای مکرر این روزهای رهبر انقلاب درباره آفت ارتجاع

 هشدارهای مکرر این روزهای رهبر انقلاب درباره آفت ارتجاع

 طی دو ماه گذشته، رهبر انقلاب، چهار مرتبه درباره‌ی خطر و آفت #اشرافی‌گری در جامعه، و مخصوصا در بین مسئولین کشور هشدار دادند.

 1- اولین بار رهبر انقلاب در بهمن‌ماه سال گذشته، با برشمردن خطر #ارتجاع چنین فرمودند: «من وظیفه دارم #خطر را به مردم عزیزمان بگویم. ما اگر به سمت اشرافی‌گری حرکت کردیم، این رفتن به سمت ارتجاع است.»

2- حدود یک ماه بعد، رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، بار دیگر بر این مسئله تأکید کردند: «یک کار دیگر که آن هم از لحاظ اهمّیت از این تبلیغ اگر مهم‌تر نباشد -که به گمان ما مهم‌تر هم هست- کمتر نیست، عملِ خود ما است؛ نه عملی که حتماً جلوی چشم مردم باشد؛ نه، عملِ درست ما تأثیرش را می‌بخشد؛ ترک گناه، ترک دنیاپرستی، ترک اشرافی‌گری…»

3- یک هفته بعد، رهبر انقلاب، در اولین بیانات خود در سال 97 مجددا به آسیب اشرافی‌گری در جامعه اشاره کرده و فرمودند: «ما در سبک زندگی مشکلاتی داریم: یکی از مشکلات ما اشرافی‌گری است.»

4- نهایتا اینکه چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته نیز این موضوع را مطرح کرده و سیره‌ی امام خمینی را، پرهیز از اشرافی‌گری و حفظ روحیه‌ی ساده‌زیستی عنوان کردند: «#فساد در بسیاری از موارد ناشی از روحیه‌ی زیاده‌طلبی و اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی است. اینکه امام بزرگوار بارها بر حفظ زی طلبگی و داشتن زندگی ساده و معمولی مسئولان تأکید داشتند، به همین علت بود.»

 روحیه‌ی اشرافی‌گری از نظر امام خمینی(ره) نیز آنقدر #آفت بزرگی بود که در صورت مبتلا شدن مسئولان به آن، باید #فاتحه‌ی کشور را خواند. روزى که مسئولان ما «آن خوى #کوخ‌‏نشینى بیرون برود و به #کاخ‌‏نشینى توجه بکند، آن روز است که انحطاط براى خود و براى کسانى که با او تماس دارند پیدا مى‏‌شود. آن روزى که… خوى ارزنده‌ی کوخ‌‏نشینى بیرون برود، آن روز است که ما براى این کشور باید #فاتحه بخوانیم.»

 باری، اشرافی‌گری #آفت انقلاب است و مسئولان همواره در خطر مبتلا شدن به این ارتجاع قرار دارند. راه‌حل فائق آمدن بر آن هم یک چیز است: بازگشت به روحیه‌ی مسئولان دهه‌ی 60. برای همین هم بود، که رهبر انقلاب در دیدار نوروزی با برخی از مسئولان کشوری، به این نکته اشاره کرده و فرمودند: «خیلی از شماها از اوایل انقلاب در میدان فعالیت‌های انقلابی بوده‌اید، یعنی دهه‌ی 60 را به خوبی درک کرده‌اید. [آیا] یادتان هست احساسات خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست رفتار خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست بی‌اعتنایی به مال را که در آن دهه داشتید؟ اهتمام به #خدمت را که در آن دهه داشتید؟ یادمان می‌رود؛ این اشکال کار است.»

 سخن هفته شماره 130 نشریه خط حزب‌الله

@Khamenei_ir

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.