پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم

#خواندنی | پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم

37سال پیش، امام خمینی در دیدار با اعضای حزب‌الله لبنان چنین گفتند: اگر مقاومت کنید پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم

 «جنگ سی و سه روزه، یک پدیده‌ی تاریخی بود. ما حادثه‌ای شبیه آن در کل این منطقه به یاد نداریم و دشمنان ملت‌های مسلمان و بیداری اسلامی هم هرگز انتظار و توقع چنین چیزی را نداشتند؛ اما اتفاق افتاد.
این پیروزی از یک طرف و شکست از یک طرف، یک حادثه‌ی بزرگ بود و عبرت‌هایی هم با خودش دارد… یعنی ملت فلسطین، ملت عراق، ایران و ملت‌های دیگر، همه به چشم خودشان دیدند که راه مقاومت و ایستادگی، تنها راه پیروزی است؛ راه دیگری وجود ندارد؛ ولو مقاومت‌کننده یک گروه کوچک باشد؛ ولو آن قدرتی که در مقابل آن مقاومت می‌شود، ارتش درجه‌ی یک دنیا باشد و از طرف آمریکا هم حمایت بشود. هرچه باشد، این یک راز و سنّت الهی است.»

 سؤال آن است که #جوانان_مؤمن_انقلابی #حزب‌الله لبنان چگونه توانستند مدرن‌ترین ارتش‌های دنیا را شکست داده و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کنند؟

 پاسخ این سؤال را #سید_حسن_نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان چنین داده است:
«سال 1982 (1360 شمسی) تعدادی از علما و مجاهدان در کنار یکدیگر جمع شدند. 9 نفر از این گروه از جمله شیخ حسین عبید به وسیله‌ی انتخابات برای سفر به ایران و دیدار و بیعت با امام خمینی که ایشان را امام مسلمانان، رهبر امت و امید مستضعفان جهان می‌دانستیم، برگزیده شدند. ما از موضع ایمان، تفکر و البته جهاد با ایشان بیعت کردیم و برای مقاومت و مرگ اجازه گرفتیم… سال 1982 که ما حزب الله را با چند ده نفر تأسیس کردیم صدهزار نیروی اسرائیلی و بیست‌وپنج هزار نیروی آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی داخل لبنان بودند، ناو نیوجرسی و… در آب‌های ما حضور داشت.»

 امام خمینی به آن 9 نفری که به دیدارشان رفته بودند گفت: نه منتظر ما و نه منتظر هیچ کس دیگر نمانید و اگر مقاومت کنید من پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم.

 البته جنگ 33 روزه صرفا یک مصداق است از وعده‌ الهی مبنی بر آنکه اگر در صراط حق، ایستادگی و مقاومت کنند، حتما پیروز کارزار خواهند بود. «خداوند متعال در آیات مکرّر قرآن این وعده را داده است که اهل حق، طرف‌داران حق، پیروز نهایی‌اند؛ آیات فراوان قرآن بر این معنا دلالت می‌کند.» تجربه‌ی ملت ایران در طول این چهل سال نیز، مؤید مبرهن پیروزی به شرط ایستادگی در صراط حق بوده است. شکست مفتضحانه‌ی آمریکا و انگلیس از جوانان مؤمن و انقلابی ایران در ماجرای اخیر پهپاد و نفتکش، دو نمونه‌ی دم دستی از آنهاست.

«برادران و خواهران عزیز! امروز ما از روزهاى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس بمراتب جلوتریم، بمراتب قوى‌تریم، بمراتب نفوذ ملت ایران در دنیاى اسلام گسترده‌تر است؛ امروز ما تواناتریم. ملت ایران این توانائى را به برکت ایستادگی‌ها به دست آورده.»

 برگرفته از شماره اخیر نشریه خط حزب‌الله

 نوجوان؛ انرژی امید ابتکار
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.