پیش‌بینی‌های آمریکایی

 پیش‌بینی‌های آمریکایی

«شاه تا 10 سال آینده هم فعالانه بر سر قدرت خواهد ماند!»
این جمله ای است که کریستین دلانوآ در کتابش به نام «ساواک» به عنوان گزارشی که سیا به کاخ سفید داد معرفی می کند.

 گزارشی که آمریکایی‌ها را از رژیم نوکرمآب خود خاطر جمع کرده بود و رئیس جمهور آنها با خیال راحت 10 دی ماه 1356 به تهران آمد و پشت تریبون رفت و ایران را جزیره ثبات خواند…

 از سوی دیگر فوت مشکوک آقا سید مصطفی خمینی در تاریخ 1 آبان 1356 منجر شده بود تا در سراسر کشور مجالس ترحیمی برای ایشان برگزار شود، اما این مجلس باشکوه به کام شاه خوش نیامده بود.

 احسان نراقی یکی از مشاوران شاه، در تاریخ 68/11/20 در مصاحبه با رادیو بی بی سی به خشم شاه از این مجالس اشاره می کند.

 در همین ایام یاسر عرفات رئیس وقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین در تلگرافی به امام فوت فرزندشان را تسلیت می گویند اما پاسخ امام رژیم را عصبانی تر می کند. امام اشاره به درد اصلی قلب خود می‌کنند و راحت شدن مردم ایران از شر شاه را تسکین قلب خود می خوانند.

 نصیری رئیس وقت ساواک پاسخ امام را به شاه نشان می‌دهد و شاه چنان خشمگین می شود و با اتکا به قدرت تخیلی خود می‌گوید: باید جنگ را علنی کرد و بعد دستور می‌دهد که مقاله‌ای بنویسند!

 17 دی56 طلبه‌های مدرسه خان روزنامه‌ای را به نصب شده بر دیوار می‌خوانند اما هیچ کدام از طلبه‌ها طاقت نمی آورند تا مقاله‌ای به اسم استعمار سرخ و سیاه که سرشار از توهین به امام و مرجعیت است را تا پایان بخواند.

 از 17 تا 19 دی منازل مراجع در قم آماج حرکت مردم و روحانیون برای کسب تکلیف در قبال این توهین می‌شود اما رژیم این حرکت را تاب نمی آورد و سرانجام در 19 دی56 گلوله‌ها را این‌بار به جای هوایی زدن، در سینه مردم می‌نشاند و آن‌ها را به خاک و خون می‌کشد.

اما خون شهدای 19 دی قم جوانه می‌زند، تظاهرات در تبریز، تهران، مشهد و سراسر ایران ادامه می‌یابد و در نهایت باعث سقوط رژیمی می‌شود که قرار بود تا ده سال دیگر بدون مشکل باقی بماند!

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.