چرا از پیشنهادات برای رفع شبهه‌ها استقبال نکردند

#خواندنی | شش چرای مهمی که فتنه‌گران درباره وقایع سال‌88 بی‌پاسخ گذاشتند

5️⃣ چرا از پیشنهادات برای رفع شبهه‌ها استقبال نکردند؟

 فتنه 88 علاوه بر این‌که حیثیت نظام اسلامی را در نزد جهانیان لکه‌دار کرد، در داخل کشور نیز ذهنیت جمع زیادی از مردم را که صادقانه در انتخابات شرکت کرده بودند، مشوش کرد. بنابراین ممکن است گفته شود طرح ادعای تقلب منجر به آن شد که بخشی از نخبگان و آحاد رای دهندگان نسبت به درستی نتیجه اعلام شده دچار ابهام شوند. چرا به این واقعیت توجه نشد؟ پاسخ آن است که نه تنها به این واقعیت توجه شد، بلکه تلاش‌های گوناگونی هم برای ابهام‌زدایی به عمل آمد که ریشه در اعتقاد رهبرانقلاب به حق دانستن جامعه و صیانت از حق الناس داشت.

 حرف اول آقا در دیدار با نمایندگان ستادهای نامزدهای انتخابات 88 این بود که اصرار بر ابطال انتخابات آن هم بدون منطق و مدرک، اصرار باطلی است؛ اما چون حق الناس شقوق متعددی دارد که یکی از آن‌ها رفع شبهه از حقیقت رای است، حرف دوم رهبر انقلاب این بود که ابهام داشتن در نزد عده‌ای، یک واقعیت است و توجه به این واقعیت و کشف حقیقت، انتظار حقی است که رهبری پای آن ایستاده است: «بالاخره یک جمعی از دوستان و اهالی انقلاب نسبت به یک قضیه‌ای اگر ابهام دارند، درستش این است که ما ترتیبی بدهیم، کاری بکنیم که این ابهام بر طرف بشود. [اما] راه دارد؛ راه قانونی دارد.»

 آقا خیال همه را راحت کردند: «من به آقای مهندس موسوی هم گفتم؛ ایشان هم قبول کرد از من که راه، راه قانونی است؛ از همان طریق قانونی مشی کنند، من هم قرص و محکم پشتش می‌ایستم. شما بدانید من با آقایان شورای نگهبان و با آقایان وزارت کشور رودربایستی ندارم؛ می‌ایستم پایش تا این‌که این قضه حل بشود.». ای کاش افراد مدعی با این موضع آقا به دنبال کشف حقیقت رای مردم بر‌می‌آمدند؛ لیکن چنین نشد؛ چرا؟

 رهبر انقلاب در پایان همین جلسه تاکید کردند تمام صندوق‌هایی که نامزدها در مورد آن هر نوع شکایتی دارند، و یا به شکل تصادفی تعدادی از صندوق‌ها را باز‌شماری کنند و اگر تفاوت معناداری مشاهده شد کار را تا بازشماری همه صندوق‌ها ادامه دهند.

 پند‌ آموز است اگر به نمونه‌های ویژه‌ای از تلاش‌های ابهام‌زدا که در کتاب فتنه تغلب نقل شده است مراجعه کنیم.
اقداماتی که به دنبال آن بود تا به کمک روش‌های متعارف قانونی و یا حکم حکومتی و حتی ساز و کارهای عقلانی، حق را بر آن‌هایی که به دنبالش بودند عیان سازد و هیچ راز سر به مهری باقی نماند. اما کمی تفکر کنیم که چرا از این قبیل پیشنهاد‌های حقیقت‌یاب استقبال نشد؟

 واقعا انسان شگفت زده می‌شود که کدام نظام سیاسی حاضر است چنین پیشنهاداتی را به معترضین بدهد و شگفتی بیشتر آن که چرا معترضین نباید بپذیرند؟! به نظر می‌رسید پاسخ جز این نیست که هر فرد و جمع و نظام سیاسی که اطمینان به درستی عملش داشته باشد، نگرانی از این قبیل راستی‌آزمایی‌ها ندارد و به قول معروف آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.

 پس اگر مسببان حوادث پس از انتخابات، حقیقتا معتقد بودند آراء مردم جابه‌جا شده است، چرا حاضر نشدند به اتکا موضع صریح و قاطع رهبر انقلاب به بازشماری آراء تن دهند؟

 برگرفته از کتاب ” فتنه تغلب”

#علیه_قانون

 رسانه اختصاصی نوجوانان سایت Khamenei.ir ?
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.