چرا به رفع فضای غبار‌آلود کمک نکردند؟

#خواندنی | شش چرای مهمی که فتنه‌گران درباره وقایع سال‌88 بی‌پاسخ گذاشتند

6. چرا به رفع فضای غبار‌آلود کمک نکردند؟

 بعد دیگری از فتنه که لازم است به آن اشاره شود ایجاد تردید در بین بخشی از مسئولین و نیز خواص و نیروهای وفادار به نظام و رهبری بود. رفتار و مواضع دو پهلو و توام با تردید، منشا حیات چند ماهه فتنه و مانع شفافیت و اصلاح موضع‌های نادرست شد.

رهبر انقلاب خود نقل می کنند: «من واقعا باورم نمی‌آمد که او [آقای موسوی] اهمیت حرفی را که زده نداند یا منکر شود، می‌خواستم به او تنبهی بدهم و انتظار داشتم او متنبه شود و موضع و رفتار خود را اصلاح کند؛ اما حرف‌هایی که زد من را خیلی متعجب کرد.». آقای موسوی گفته بود انتخابات باید ابطال شود؛ ما امروز با آقای هاشمی و آقای خاتمی و آقای … جلسه داشتیم؛ همه اتفاق نظر داشتند انتخاب باید ابطال شود.

رهبر انقلاب با شنیدن این ادعا افرادی را مامور می‌کنند تا این ادعا را از افراد مذکور جویا شوند. در پاسخ، آقای هاشمی و آقای خاتمی هر دو می‌گویند بحث ابطال انتخابات در جلسه مطرح شد اما ما با آن مخالفت کردیم.

 به هر حال این‌که نسبت‌های داده شده آقای موسوی به دو نفر فوق راست بود یا غلط، موضوع این نوشته نیست بلکه هدف جلب توجه به این واقعیت انکار ناپذیر است که اگر فقط همین افراد، آقای موسوی را از ایستادگی در برابر نظام باز می‌داشتند و یا همچنان که ادعای آقای موسوی را خصوصی تکذیب کردند، به مردم نیز می‌گفتند که با ابطال انتخابات مخالفند، مطمئنا بذر تردید در جامعه کاشته نمی‌شد و آتش فتنه این گونه شعله ور نمی‌شد.

علاوه بر واقعیت فوق، آنچه بر غبارآلودگی فضای پس از انتخابات می‌افزود، این نکته تاسف بار بود که مدعیان تقلب در انتخابات، در جلسات خصوصی مواضعی مغایر با ادعای دست بردن در آراء مردم داشتند. به این شهادت نماینده آقای موسوی چهار روز پس از انتخابات و در جلسه نمایندگان ستاد‌های نامزد‌ها با رهبر انقلاب توجه کنید؛ «صندوق‌ها را بیست بار هم بشمارند، نتیجه آرا عوض نخواهد شد. اگر صندوق‌ها را بازشماری کنند، خیلی اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ ممکن است یک کمی این ور و آن ور بشود.»

 یکی از افراد شاخص و سازمان دهنده فعالیت‌های انتخاباتی آقای موسوی که سابقه برگزاری انتخابات در دوره آقای خاتمی را داشته، خود اذعان کرده که بر اساس گزارش‌های دریافتی از سراسر کشور تا صبح روز شنبه 23 خرداد، برای ما مشخص شد آقای موسوی رای نیاورده است. وی می‌گوید که این مطلب را برای آقای خاتمی هم گفته است.

 از سوی دیگر یکی از مسئولین دفتر رهبر انقلاب از نماینده آقای موسوی سوال کرده بود شما که می ‌دانستید تقلب نشده و در دوم خرداد هم برای جلوگیری از تشنج و آشوب، آقای ناطق‌نوری را متقاعد کردید، چرا این دفعه نرفتید به آقایان بگویید که تقلب نشده‌است؟ اما او در پاسخی کوتاه و بسیار تلخ می‌گوید: « گفتم اما قبول نکردند».

 اعتراض به نتایج انتخابات که در سال 88 شاهد آن بودیم نه برای اولین بار بود و نه آخرین بار. در انتخابات قبل از 88 افرادی مثل آقای هاشمی و ناطق‌نوری با تصمیم به موقع مانع از بر هم خوردن آرامش پس از انتخابات شدند. به همین سبب بود که در سال 88 رهبری معظم از افراد مشخصی که امکان نطق داشتند و یا دارای موقعیت اجتماعی یا منصب حکومتی بودند و یا ادعای خط امامی داشتند، به صراحت خواسته بودند که موضع بگیرند و نگذارند فضا غبارآلود بماند تا مانع از تشخیص حق و باطل شود.

 هنوز این اعتراض رهبر انقلاب به مسببان حوادث پس از انتخابات بی پاسخ مانده‌است که چرا شما که در جلسات خصوصی می‌گویید تقلب نشده‌است، در مجامع عمومی این حقیقت را بیان نمی‌کنید؟

 برگرفته از کتاب ” فتنه تغلب”

#علیه_قانون

 رسانه اختصاصی نوجوانان سایت Khamenei.ir ?
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.