ژاپن باید اراده قاطع خود را نشان دهد

#تبیین_و_تحلیل | تحلیل وزیر خارجه اسبق ایران از دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن:
 ژاپن باید اراده قاطع خود را نشان دهد

 به اعتقاد من، بیانات و مواضع رهبر انقلاب از نظر صراحت، قاطعیت و سرعت در پاسخ‌گویی برای هیئت ژاپنی غافلگیرکننده بود. نخست‌وزیر ژاپن با ابلاغ پیام رئیس‌جمهور ‌آمریکا به رهبری به جای رئیس‌جمهور ایران، که احتمالا به دستور ترامپ انجام گرفت، به دنبال دست برتر در مذاکرات بود، اما پاسخ بی‌درنگ رهبرانقلاب مبنی بر این که «هیچ پاسخی به او نخواهم داد» آن‌ها را بر سر جای خود نشاند.

 یکی از ویژگی ‌های بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، تفکیک ظریف و هوشمندانه‌ بین پیام‌دهنده (ترامپ) و پیام‌آورنده (آبه) بود: «در حسن نیت و جدی بودن شما تردیدی نداریم، اما در خصوص آن‌چه از رئیس‌جمهور ‌آمریکا نقل کردید، من شخص ترامپ را شایسته‌ی مبادله‌ی هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی به او ندارم و نخواهم داد.» از دیدگاه بنده، اولین مخاطب سخنان رهبری، ژاپن و به‌ویژه دولت و نخست‌وزیر این کشور است. آقای آبه که با یک تأخیر چهل‌ساله به ایران آمده، نیاز داشت که مواضع بحق، منطقی و صریح جمهوری اسلامی را در فضایی دوستانه و از زبان عالی‌ترین مقام کشورمان بشنود.

 ادامه گفتار جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42849

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.