کتاب «خاک‌های نرم کوشک»

 قصه یک جوان مشهدی بنّا

#معرفی_کتاب | نگاهی به کتاب «خاک‌های نرم کوشک»

 نگاهی به کتاب «خاک‌های نرم کوشک»، زندگی‌نامه شهید عبدالحسین برونسی، به قلم «سعید عاکف»

 خیلی‌ها عکسش را به دیوار اتاقشان زده‌اند یا کنار تقویم روی میزشان گذاشته‌اند. خیلی‌ها مشهد که می‌روند، نیت سر زدن به مزار او را هم در دل دارند. خیلی‌ها زیروبم زندگی‌اش را حفظ‌شده‌اند، بس که زندگی‌نامه‌اش را خوانده‌اند؛ یعنی همین کتاب «خاک‌های نرم کوشک» که قصه یک جوان مشهدی بنّاست که تبدیل می‌شود به یکی از بزرگ‌ترین‌ فرماندهان دوران دفاع مقدس.

 «حاج عبدالحسین برونسی» اولش یکی بود مثل من و شما. کتاب این را می‌گوید؛ خاطره‌های پدر و مادر و دوستان و نزدیکانش. آن‌ها می‌گویند عبدالحسین یک پسر ساده خاکی اهل تربت‌حیدریه بود، با چهره‌ای روستایی که صمیمیت از آن می‌بارید. همین‌ پسر ساده صمیمی، اتفاق بزرگی را در تاریخ هشت‌ساله دفاع مقدس رقم زد.

 این‌ اتفاق از کجا شروع شد؟ شاید از همان‌ کلاس چهارم دبستان، زمانی که به ‌خاطر فساد و بی‌ایمانی معلم مدرسه طاغوتی‌اش مجبور شد مدرسه را ترک کند. شاید از وقتی‌که سبزی‌فروشی را رها کرد و بیکار شد؛ چون فهمیده بود سبزی‌فروش محله روی سبزی‌ها آب می‌ریزد تا سنگین‌تر شوند. شاید از وقتی‌که هرچه بقیه به گوشش خواندند، زیر بار انقلاب سفید شاه و تقسیم اراضی نرفت و دلش راضی نشد زمین غصبی را صاحب شود. شاید…نمی‌شود که همه‌اش را من بگویم! خودتان باید «خاک‌های نرم کوشک» را بخوانید و این ‌تکه‌های مهم زندگی عبدالحسین را کنار هم بگذارید تا پازل فرمانده بزرگ ایران کامل شود…

 خاک‌های نرم کوشک، پرتیراژترین‌ کتاب دفاع مقدس است و تابه‌حال بیش از 200 بار تجدید چاپ شده. این‌ شمارگان بالا را هم مدیون چند چیز است:

1️⃣ اول سوژه اصلی کتاب که زندگی و منشش به ‌خودی ‌خود جذاب و خواندنی است.
2️⃣ دوم قلم خوب نویسنده‌اش، «سعید عاکف» که بی‌تکلف و روان، این ‌سوژه اصلی را به تصویر کشیده و بعد، بیانات حضرت آقا درباره عبدالحسین برونسی و خاک‌های نرم کوشک که باعث توجه ویژه خوانندگان به این ‌کتاب شد.
3️⃣ آقا در بخشی از بیاناتشان درباره این کتاب گفته بودند: «من می‌ترسم این‌ کتاب اصلاً دست شماها نرسد. اسم این‌ کتاب، «خاک‌های نرم کوشک» است؛ قشنگ هم نوشته شده»…

#رفاقت_ماندگار

 برای آشنایی بیشتر با کتاب و خواندن قسمتی از متن آن به سایت یا #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?text&ctyu=16258

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.