کرانه باختری ۱

 #گزارش_هفته | «کرانه باختری» نقطه به زانو درآوردن دشمن صهیونیستی

 نگرانی‌های فزاینده سران رژیم صهیونیستی درباره ندیدن هشتاد سالگی این رژیم به کدام نقطه رسیده است؟

🔻 فاتح جنگ شش‌روزه در گرداب سقوط

🔹 بهار امسال، رسانه‌های صهیونیستی بخش‌هایی از سندی را منتشر کردند که طبق آن مقامات وزارت خارجه این رژیم به افول جایگاهشان در جهان اذعان داشتند. روزنامه هاآرتص درباره این سند نوشت: “سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو به‌خصوص در ارتباط با تغییرات در سیستم قضایی و تندروی اعضای کابینه در ارتباط با فلسطینی‌ها تأثیر منفی در جایگاه رژیم اشغالگر قدس در عرصه جهانی گذاشته است.” آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی، نیز در مطلبی که در روزنامه عبری معاریو منتشر شد، ضمن تأکید بر قدرت مقاومت فلسطین و غزه گفت: “حماس، حزب‌الله و ایران می‌بینند که چگونه دولت [نتانیاهو] در حال برچیدن پایه‌های قدرت اسرائیل است.”

🔻 انبار باروت در کرانه باختری

🔹 یکی از مصادیق اوج‌گیری بحران در سرزمین‌های اشغالی، گسترده شدن جبهه مقاومت از غزه تا کرانه باختری است. اگر درگیری‌ها پس از معاهده اسلو در سال ۱۹۹۳ بیشتر در غزه اتفاق افتاد، اکنون کرانه باختری به انبار باروت علیه رژیم صهیونیستی مبدل شده است.

🔹 ظهور گروه‌های مقاومت مسلحی مانند عرین‌الاسود از زمان جنگ سیف القدس آغاز شد. مبارزه در کرانه باختری مختصات خود را داشت و حتی برخی از جوانان فلسطینی به صورت فردی وارد صحنه مبارزه شدند. در طول این سال‌ها، رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرد تا نبردهای غزه را از کرانه باختری جدا کند؛ اما جهاد اسلامی و سایر گروه‌های فلسطینی با هوشیاری و حفظ اتحاد خود در صدد بازکردن جبهه‌های مقاومت فلسطین در شهرهای کرانه باختری بودند که اولین نشانه‌های آن با عملیات  مختلف در شهر جنین پدیدار شد. عملیات روزهای اخیر نیز نشان داد که گروه‌های مقاومت موفق شده‌اند کرانه باختری را به‌طورجدی وارد مقاومت هوشمندانه و مسلحانه کنند.

🔹 گروه‌های جدیدی که در کرانه باختری شکل‌گرفته‌اند، از بعد سیاسی مفهوم تشکیل دو دولت را به‌طورکلی از بین برد. هدف تمامی این گروه‌ها آزاد‌سازی فلسطین است. هرچند که حاکمیت معاهده اسلو هنوز در کرانه باختری برقرار است، اما وقایع این روزهای کرانه باختری، در عمل مهر تأییدی بر پایان معاهده اسلو گذاشته است و باید شاهد غزه‌ای دیگر در فلسطین اشغالی باشیم.

🔹 شرایط امروز کرانه باختری دیگر همانند سابق نیست؛ کرانه باختری تنها در ۲۴ ساعت، شاهد ۷۰ عملیات نیروهای مقاومت علیه صهیونیست‌ها در شهرهای قدس، نابلس، رام الله، جنین و … بوده است که نشان می‌دهد مسلح شدن کرانه باختری و مقاومت آن در راستای تحقق آرمان آزادی فلسطین امروز به یک واقعیت میدانی تبدیل شده است، امر مهمی که پیش‌تر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بر آن تأکید کرده بودند: «من اعلام کردم و قطعاً این خواهد شد که کرانه‌ باخترى هم باید مثل غزّه مسلّح بشود و آماده دفاع باشد.» ۱۳۹۳/۹/۴ 

🔹 حالا نه فقط مقاومت لبنان و غزه، بلکه کرانه باختری نیز یک ضلع مهم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها است. «اقتدار روزافزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به‌زانودرآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد» ۱۴۰۲/۳/۲۴ امروز باقوت و قدرت روزافزون گروه‌های مقاومت فلسطینی، شرایط نظامی در سرزمین‌های اشغالی به شکلی است که اسطوره “بازدارندگی اسرائیل” برباد رفته است.

🔻 قدرت و اعتبار روزافزون گروه‌های مقاومت فلسطینی

🔹 در جنگ پنج‌روزه اخیر نیز این گروه‌های مقاومت بودند که از غزه و کرانه باختری، رژیم منحوس صهیونیستی را به‌زانو در آوردند. رادیو رژیم صهیونیستی در روز چهارم جنگ اذعان کرد كه بیش از ۵۰ موشک ظرف ۲ دقیقه از غزه شلیک شده است و ده‌ها هزار صهیونیست از ترس جانشان، شهرک‌های اشغالی را ترک کرده‌اند. «دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین مسیر را به‌درستی شناخته‌اند.» ۱۴۰۲/۳/۲۴

🔹 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۵ روزه اعتراف کرد که جنبش حماس از سال ۲۰۰۹ تاکنون قوی‌تر شده است. روی دیگر سکه افزایش قدرت گروه‌های مقاومت، تضعیف همه‌جانبه رژیم صهیونیستی است. «امروز به لطف خداوند قدرت و اعتبار گروه‌های مقاومت فلسطینی و جهاد اسلامی روزافزون شده و شکست اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ ۵ روزه مؤید همین موضوع است.» ۱۴۰۲/۳/۲۴

 ادامه دارد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.