کربلا را نفس بکشید

 کربلا را نفس بکشید

#معرفی_کتاب | پنجره های تشنه

 نگاهی به کتاب «پنجره‌های تشنه» اثر «مهدی قزلی»

وقتش همین الان است. همین الان که در و دیوار شهرها بوی کربلا گرفته و شیعه حسین علیه‌السلام ثابت کرده که کرونا هم این پرچم را زمین نمی‌گذارد. یکی از همین روزها کتاب «پنجره‌های تشنه» را دستتان بگیرید. «مهدی قزلی» برای نوشتن اتفاقات یک کاروان خاص با آن‌ها همراه شده ‌است.

 کاروانی که اسمش برای لرزاندن دل‌ها کفایت می‌کند، اسم کاروان سفینه‌النجاه بوده و قرار است ضریح تازه ساخته شده امام حسین (ع) را از شهر قم به کربلا منتقل کند. با یادداشت‌های مهدی قزلی همراه شده و با این کتاب دست به شبکه‌های ضریح انداخته و تا خود کربلا نفس بکشید و هوای حرم را استشمام کنید. این کتاب روایت ارادت عاشقانی ا‌ست که شاید هیچ وقت پای‌شان را آن طرف مرز نگذاشته‌اند و حالا در استقبال از کاروان برای ضریحی غوغا می‌کنند که تنها به نام ارباب‌مان متبرک است.

 قلم این کتاب حسابی ساده و بی غل و غش است و آدم‌هایش، آدم‌های معمولی این روزگارند و آن قسمتی از وجودشان به چشم می‌آید که در هر روضه لرزیده و گفته‌است: برمشامم می‌‌رسد هر لحظه بوی کربلا. همان اول شما هم دل‌تان را به گوشه‌ای از ضریح بند کنید تا پنجره چشم‌هایتان بیشتر از پیش تشنه یک لحظه نگاه با معرفت به آن ضریح بشود.

#به_رهبری_حسین علیه‌السلام

 نو+جوان، انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_Khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.