کلاغ فروشیِ نوین!

#خواندنی | کلاغ فروشیِ نوین!

 امروز خیلی‌ها درباره شایعه و جنگ روانی در فضای مجازی سخن می‌گویند؛ اما ما علاوه بر این، خواستیم درباره مسئله‌ای دیگر هم فکر کنیم: زودباوری در زندگی؛ مثلاً دیدید بعضی‌ها در فضای مجازی چقدر قشنگ و رنگی و زیبا زندگی می‌کنند؟ تابه‌حال شده در فضای مجازی به زندگی کسی غبطه بخورید؟ چقدر این احساس ما درست است؟

 از آقای حسین حق‌پناه، کارشناس رسانه و از مؤلفان کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» آموزش‌وپرورش خواستیم دراین‌باره برای ما مطلبی کوتاه بنویسند. امیدواریم شروع خوبی برای اندیشیدنمان درباره این موضوع باشد…

 این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید که می‌گویند «طرف عقلش به چشمشه»؟ حالا حکایت این روزهای ما و فضای مجازی است! هر بار که یکی از شبکه‌های اجتماعی را باز می‌کنیم، آواری از عکس‌های رنگ‌ولعاب‌دار بر سرمان می‌ریزد که اغلب، افراد را در حال سفر، خوش‌گذرانی، خرید و تفریح نشان می‌دهند و ما را به «لایک» (پسند) کردنشان تشویق می‌کنند. وقتی در میان پیام‌های دیگران در این شبکه‌ها پرسه می‌زنیم، انگار وارد بازاری بزرگ و بی‌انتها شده‌ایم که پر از دکان‌هایی با ویترین‌های پرزرق‌وبرق و جذاب هستند؛ اما درواقع، بیشتر جنس‌های مغازه‌ها، معمولی یا حتی بُنجل است!

 با نگاهی به محیط اطرافمان متوجه می‌شویم که زندگی دیگران، واقعاً به طراوت و شادابی آنچه در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند نیست؛ اما ابزارهای جدید رسانه‌ای، مثل فتوشاپ و نرم‌افزارهای اصلاح عکس و…، امکانی را فراهم کرده‌اند که ساده‌تر از هر زمان دیگر می‌شود کلاغ را جای قناری و خروس را جای طاووس رنگ کرد؛ در ویترین مغازه گذاشت و لایک خرید…

#مجازیان

 برای خواندن متن کامل به سایت یا #نرم_افزار_موبایلی نو+جوان مراجعه کنید ?

http://nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=16112

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.