کمک دانش‌بنیان‌ها در حوزه سلامت

#تحلیل_و_تبیین | با کمک دانش‌بنیان‌ها در حوزه سلامت، اول منطقه هستیم

 دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با رسانه Khamenei.ir

امروز ۹۸ درصد تولیدات داروهای کشور، داخلی‌اند. ۲ درصد است که وارداتی است و خب آن‌ها هم امیدواریم که به‌مرور کارشان فیصله یابد؛ البته این ۲ درصد بیشتر، داروهای با فنّاوری‌های بالاتر است.

در دیداری که با ۹ تن از وزرای بهداشت کشورهای منطقه و بعضی از کشورهای دوست در ژنو داشتیم، همه این‌ها از ما دارو می‌خواستند. الآن روسیه هم از ما دارو می‌خواهد. شرکت‌های دانش‌بنیان، در دارو هم خیلی مؤثر و مفید بودند.

شرکت‌های دانش‌بنیان در رابطه با تجهیزات پزشکی موفقیت‌های زیادی داشته‌اند. تحریم باعث شد که همه به این فکر بیفتند که در رابطه با لوازم پزشکی و اقلام مصرفی و تجهیزات، کاری انجام بدهند و پیشرفت خیلی خوبی داشتیم.

ما امروز دستگاه پیشرفته سی‌تی‌اسکن را خودمان تولید می‌کنیم. دستگاه‌های دیالیز را خودمان تولید می‌کنیم. دستگاه‌های شتاب‌دهنده برای درمان سرطان را خودمان تولید می‌کنیم و این شرکت‌های دانش‌بنیان الحمدلله رشد بسیار خوبی داشتند.

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که ما امسال روی آن تأکید داشتیم، بحث بیمه همگانی بود. بیمه همگانی یکی از آرزوهایی بود که از اول انقلاب تاکنون داشتیم و به‌هرحال یکی از خواسته‌های رهبر انقلاب هم بود که ایشان گفته‌اند اگر کسی بیمار می‌شود، فقط درد بیماری داشته باشد و مسائل دیگرش باید حل شود.

 ادامه را بخوانید👇
https://khl.ink/f/51808

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.