گسترش روابط خارجی

 #تحلیل_و_تبیین | گسترش روابط خارجی در سایه اعتماد به نفس و تکیه به ظرفیت‌های ملی

دکتر سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی و دستیار وزیر امور خارجه در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR

🔹از آنجا که جمهوری اسلامی، سیاست‌های مداخله‌جویانه کشورهای غربی را مغایر امنیت و منافع ملی کشور تشخیص داده است؛ بنابراین با اتخاذ رویکرد ژئوپلتیک نگاه به شرق، فضای جدیدی در همکاری با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی لاتین به وجود آورده است.

🔹سیاست خارجی جمهوری اسلامی با حفظ اصل اساسی  «نه شرقی، نه غربی»  و حفظ دستاوردها با توجه به تجارب قبلی به دنبال تعامل با تمام کشورهاست و این را به‌عنوان نقطه قوت می‌بیند.

🔹جمهوری اسلامی ایران نقش و جایگاه تعیین‌کننده در هندسه جدید شکل‌گیری قدرت در عرصه بین‌المللی داشته و خواهد داشت.

🔹جنگ روانی-ترکیبی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران اثبات‌کننده این موضوع است که ایران منزوی نیست و همچنان نقش‌آفرینی تعیین‌کننده در منطقه و جهان است. ایران امروز جایگاه خاص و فزاینده خود را در جهان غیر غربی تثبیت کرده است.

🔹با داشتن اعتماد به نفس و خودباوری و توجه به ظرفیت‌های ملی هم می‌توان بسیاری از نیازهای کشور را در داخل کشور تهیه کرد و هم می‌توان از همه جای جهان چه شرق چه غرب آنها را به دست آورد. مهم داشتن اعتماد به نفس و خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌های ملی است.

 ادامه را بخوانید

https://khl.ink/f/52435

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.