یادداشتی بر اساس بیانات رهبر انقلاب | بخش دوم

یادداشتی بر اساس بیانات رهبر انقلاب | بخش دوم

فقدان حاج قاسم تلخ است اما:
«پیروزیِ نهایی» از آن ملت ایران است…

… ادامه از بخش اول؛… «امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا است.»(85/5/30) و «شماها می‌بینید که هر کاری آمریکایی‌ها توانسته‌اند در این مدّت کرده‌اند، بخصوص با نهادهای برخاسته‌ی از انقلاب، از جمله با خود نظام اسلامی؛ با خود جمهوری اسلامی که برخاسته‌ی از انقلاب است، هر چه توانسته‌اند دشمنی کرده‌اند. البتّه ما هم از این طرف بیکار نبوده‌ایم؛ ما هم از این طرف هر کار توانسته‌ایم، در مقابل آمریکا کرده‌ایم، در موارد زیادی هم طرف را گوشه‌ی رینگ برده‌ایم؛ نتوانسته از خودش درست دفاع کند، این هم کاملاً واضح است، همه‌ی دنیا می‌بینند.»(98/8/12) «آمریکا در این منطقه سیاستهایى دارد، نظراتى دارد. یکى از این نظرات این است که بایستى نیروهاى مقاومتِ‌ این منطقه بکلّى محو بشوند، نابود بشوند؛ یکى از نظراتشان این است که بایستى دولت آمریکا بر کشورهاى عراق و سوریه و بقیّه‌ى اینها تسلّط کامل داشته باشند؛ نظرات آنها اینها است، کارهایى که میخواهند انجام بدهند همین کارهایى است که به این چیزها منتهى میشود. [آنها] توقّع دارند که مسئولین ما، دولت ما و سیاست‌مداران ما در جهت این سیاستها عمل کنند؛ چنین چیزى اتّفاق نخواهد افتاد.»(94/6/12)

آنچه باید در جبهه‌ی جهانی مقاومت و جنبش‌های اسلامی مورد توجه باشد، تأکید بر این مهم است «که خطر هست، ولى راه مصونیّت از آن نیز هست. توجّه به خطر نباید ملّتها را بترساند. بگذارید دشمنانتان از شما بترسند و بدانید که: إنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفاً (1).»(90/6/26) و «مرعوب شدن از هیمنه‌ی ظاهرى مستکبران و احساس ترس‌ از آمریکا و دیگر قدرتهاى مداخله‌گر، آسیب دیگرى از این دسته است که باید از آن پرهیز کرد. نخبگان شجاع و جوانها باید این ترس را از دلها بیرون کنند. اعتماد به دشمن و در دام لبخندها و وعده‌ها و حمایتهاى آنها افتادن نیز آسیب بزرگ دیگرى است که به‌طور ویژه باید پیشروان و نخبگان از آن بر حذر باشند. دشمن را با علاماتش در هر لباس باید شناخت و از کید او که در مواردى در پسِ ظاهرِ دوستى و کمک پنهان مى‌شود، باید ملت و انقلاب را مصون ساخت. روى دیگر این صفحه، مغرور شدن و دشمن را غافل دانستن است؛ شجاعت را باید با تدبیر و حزم در هم آمیخت. در مقابل شیطان جن و انس، باید همه‌ى ذخائر الهى در وجود خود را به کار گرفت. ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن انقلابیون و رخنه در پشت جبهه‌ى مبارزه، نیز آفتى بزرگ است که با همه‌ى توان باید از آن گریخت.»(90/6/26)

«به همه‌ى ملت ایران عرض کنم: شکست یک ملّت آن‌وقتى اتفاق مى‌افتد که معتقد بشود که نمىتواند کارى انجام بدهد؛ این اولِ شکست هر ملتى است.»(93/1/06) و «نظام اسلامى، چون متکى به ایمانهاى مردم و به عواطف مردم است، در مقابل همه‌ى قدرتهاى مادّى جهان، هم مىتواند از خود دفاع کند، هم مى‌تواند طرف مقابل را وادار به اعتراف به عجز کند.»(93/1/06)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.