با بچه کوچک چطور به مهمانی برویم؟

 با بچه کوچک چطور به مهمانی برویم؟

 با فرا رسیدن سال جدید، ما یک بار دیگر سنت دیرینه دیدار با فامیل، آشنایان و دوستان را زنده می‌کنیم. حضرت آیت الله خامنه ای نیز فرمودند، “عید نوروز وسیله‌‌‌ای است که با آن دل ها شاد می شود، انسان ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، صله رحم و صله احباب می کنند؛ چون دوستان و رفقا هم مثل ارحام، احتیاج به صله دارند. انسان باید با ارحام صله کند، باید با دوستان و رفقا هم صله کند؛ یعنی ارتباط برقرار کند. این ارتباط عید نوروز است که بسیار خوب است.”

 حال بسیاری از ما فرزندان کوچکی داریم که ممکن است عید دیدنی و مهمانی با آن ها کمی سخت باشد. در اینجا با چند راهکار، می خواهیم بگوییم چگونه با بچه های کوچک آسان تر به عیددیدنی برویم تا هم به خودمان بیشتر خوش بگذرد و هم میزبان از حضور ما اذیت نشود و ساعات خوشی را در کنار ما سپری کند.
 خواب و غذا؛ دو عامل کلیدی
تا حد امکان سعی کنید زمان خواب کودک به عید دیدنی نروید و حتما قبل از مهمانی، کودکتان بخوابد. همچنین قبل از مهمانی، غذای مناسب و کامل به کودک تان بدهید. فراموش نکنید بچه ها در زمان خستگی و گرسنگی، بسیار حساس تر و آسیب پذیرتر هستند.

 اسباب بازی و کتاب را فراموش نکنید
برای سرگرم کودکتان در عید دیدنی حتما اسباب بازی های کوچک (که حجم زیادی در کیفتان اشغال نکند) و کتاب همراه داشته باشید.

فرزند کوچک میزبان را در خاطر داشته باشید
اگر میزبان بچه هم سن و سال کودک شما دارد، برای جلوگیری از تنش های احتمالی، با خود اسباب بازی یا کتاب ببرید. حتی می توانید هدایای سرگرم کننده مانند برچسب های کوچک بخرید و به کودکان در مهمانی بدهید.

 مایحتاج کودکتان را با خود ببرید
وسایلی مانند زیرانداز برای کثیف نشدن فرش میزبان، دمپایی کوچک برای دستشویی و تغذیه کودک را همراه خود ببرید. به خصوص اگر میزبان کودک هم سن و سال کودک شما ندارد، حتما وسایل موردنیاز را با خود ببرید.

 خوراکی های جایگزین تهیه کنید
اگر کودکتان علاقه زیادی به شیرینی، شکلات و آجیل دارد و حدس می زنید ممکن است در مهمانی ها زیاده روی کند، جایگزین مناسب مانند ذرت بوداده، چوب¬شور و سایر خوراکی های کم ضرر و بی ضرر را از قبل تهیه کنید و آنجا در اختیار فرزندتان قرار دهید.

 ساعات طولانی در مهمانی نباشید
بچه ها اگر ساعات طولانی در جایی باشند که امکان بازی، کنجکاوی و کشف را نداشته باشند، خسته و کلافه می شوند. پس تا حد ممکن زمان عیددیدنی را طولانی نکنید و زمان قابل قبولی را در مهمانی سپری کنید و قبل از خستگی و کلافگی بچه ها، با روی خوش از مهمانی خارج شوید.
#مهارتهای_زندگی

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.