نه به سوغات رضاخانی

نه به سوغات رضاخانی

#فراخوان نو+جوان برای کسانی که می‌خواهند محافظ عقیده و شرف و آزادی‌شان باشند

 یکی دو روز است که بابا و آقاجون خانه نیامده‌اند. مامان نوری حسابی نگران و کلافه است. چند روز است از ترس اینکه مأمورهای شهربانی چادر از سرش نکشند از خانه بیرون نرفته است. به هوای نانوایی از خانه بیرون زده‌ام و سر از مسجد گوهرشاد درآوردم. مسجد خیلی شلوغ است. جای سوزن انداختن نیست. مردم خشمگین و عصبانی‌اند. یادِ حرف‌های آقاجون افتادم که می‌گفت: «تصویب قانون لباس‌های متحدالشکل سوهان روحم شده. ما ایرانی‌ها را چه به کلاه شاپو و کراوات و کت و شلوار!»

 دستم را بالا آوردم تا همراه مردم شعار «مرگ بر شاه» و «لعنت بر بهایی» دهم که تیراندازی شروع شد. قزاق‌ها به دستور رضاخان به مردم هجوم آوردند. گوهرشاد به خاک و خون کشیده شد. رد خون و گلوله چنان بر در و دیوار نقش ‌بست که برای تمیز کردنش باید دیوارها و ستون‌ها را تراشید. پیرمردی میان همهمه مردم و صدای تیراندازی با صدای پر هیبتش فریاد می‌زد:«این مردک از روزی که از ترکیه آمده همه عزمش را جزم کرده که سوغاتش را به خورد ما بدهد و چادر چاقچور از سر زن و بچه‌مان بردارد. کورخوانده که به خواسته‌اش برسد.»

 پیرمرد در حال داد و بیداد بود که با شلیک یکی از قزاق‌ها نقش بر زمین شد. مسجد دور سرم چرخید، پر از دلشوره شدم. نکند بابا مرتضی و آقاجون هم… 
دفتر خاطرات پدربزرگ را می‌بندم. با خودم می‌گویم نه گفتن نسل آقاجون و بابامرتضی به سوغات رضاخانی، یک سند تاریخی شده، برای حفظش من هم باید یک کاری انجام دهم. 

 اگر می‌خواهی برای حفظِ این سند تاریخی کاری انجام دهی در فراخوان #نه_به_سوغات_رضاخانی با ما همراه شو:

 اگر قرار باشد به یک نوجوان کمک کنی که عفیف و محجوب باشد چه گام‌هایی را برمی‌داری و از چه روشی استفاده می‌کنی؟ 
گام‌هایت را به ترتیب برایمان بگو، به‌صورت صوت یا متن.
 برای انتخاب گام‌هایت به پرونده [قصه حجاب](https://nojavan.khamenei.ir/folder?hgt=401) که در سایت نو+جوان کار شده حتما مراجعه کن. 

 اول از همه نسخه 1.21 نرم افزار موبایلی نوجوان را نصب کن. حالا به صفحه «خودم» در #نرم‌افزار_موبایلی نو+جوان برو، یک ➕ کوچک کنار صفحه سمت راست می‌بینی، روی آن کلیک کن. در قسمت موضوع، فراخوان را انتخاب کن و در قسمت بارگذاری،  عکس و صوت یا متن مرتبط با فراخوان را بارگذاری کن.

 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.