آذربایجانِ پرشور

 آذربایجانِ پرشور
حاشیه‌نویسی سرکار خانم زهرا خلیلی، گوینده شبکه‌ی خبر از دیدار 29 بهمن مردم آذربایجان با رهبر انقلاب

 بی تاب بودم زودتر فردا برسد، صبح زود بیدار شدم و بعد از نماز، صبحانه نخورده عازم حسینیه شدم. هوا گرگ و میش بود، شوق دیدار داشتم، بخاطر نبود ترافیک خیلی زودتر از آنچه فکر میکردم به مقصد رسیدم و فکر می‌کردم جزو اولین نفراتی باشم که وارد حسینیه میشوم ولی این خوشی زیاد طول نکشید! زمانی که دیدم قبل از من آذربایجانی‌ها و تبریزی‌های غیرتمند و عاشق رهبر رسیده‌اند و صف طولانی‌ای تشکیل شده!

زمانی که دیدم قبل از من آذربایجانی‌ها و تبریزی‌های غیرتمند و عاشق رهبر رسیده‌اند و صف طولانی‌ای تشکیل شده! فکر کردم اینها با طی حدود ٩-١٠ ساعت راه باز هم زودتر از من رسیده اند! انتظار داشتم خسته و خواب آلود باشند، اما آنچنان شاد بودند که خستگی را خسته می‌کردند.
در آن هوای سرد صبح تهران، با شیرینی و شیرکاکائو پذیرایی شدیم. یک پذیرایی ساده، مثل همان حسینیه ساده و بی‌آلایش که حالا محبت و عشق در آن موج میزد.

 چندین بار تجربه حضور در حسینیه را داشتم ولی هر بار آنجا باز هم برایم تازگی داشت. از دیدن تبریزی‌های پر شور و هم استانی‌ها و همشهری‌هایم خرسند شدم، خصوصا از دیدن خانواده شهدا و دوستان، علی الخصوص همسر محترم شهید تجلایی، بزرگمرد لشگر عاشورا.

 با دیدن صندلی حضرت آقا و اینکه تا دقایقی دیگر روی ماه‌شان را خواهم دید دلم لرزید. خیلی وقت بود بی‌تاب دیدن روی ماه‌شان بودم.
همه با هیجان شعار میدادند.
آذربایجان جانباز
خامنه‌ای دن آیریلماز
و
آذربایجان اویاخدی
انقلابا دایاخدی

 مثل هر سال تبریزی‌ها، شعری آماده کرده بودند تا دسته جمعی برای رهبرشان زمزمه کنند. شعر تلفیقی از زبان ترکی و فارسی بود؛ از طنین صداها ستون‌های حسینیه می‌لرزید.

 تا اینکه رأس ساعتی که اعلام شده بود، روی ماه آقا را دیدیم با آن نگاه پر مهر پدرانه و لبخند همیشگی‌شان؛ دلم آرام گرفت.

 من لحظه‌ای چشم از آقا برنمیداشتم و در دل دعا میکردم برای طول عمر با عزتشان و دلم قرص میشد به پشتوانه این بزرگ مرد جهان اسلام. رهبر شروع کردند به خوشامد گویی، از تبریزی‌های غیرتمند و پیشرو گفتند و از ٢٩ بهمن، روز قیام مردم تبریز و حرکت عظیم آنها که همیشه یک قدم جلوتر بودند؛ صحبت‌های مهمی عنوان کردند که هر جمله اش برای اهل تفکر و عمل نشانه ای بود برای روشن شدن راه.
 راهی که رهبری، بار بزرگ آن را بر دوش جوان‌ها گذاشتند؛ مثل همه سخنرانی‌هایشان در ماه‌های اخیر. باری که باید با همت و تلاش و مجاهدت و تهذیب نفس و علم آموزی ما جوانان، به سر منزل مقصود برسد و انقلاب اسلامی را به انقلاب حضرت موعود گره بزند.

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.