«آرمان‌گرایی واقع‌بینانه» در بیانیه گام دوم

#تبیین_و_تحلیل | «آرمان‌گرایی واقع‌بینانه» در بیانیه گام دوم

 یادداشتی از آقای میلاد کیایی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل

 بمناسبت بیانیه #گام_دوم_انقلاب

 انقلاب ایران انقلابی است در تئوری‌های انقلاب، چه در علّت‌ها و زمینه‌های پیش از وقوع انقلاب و چه مسائل بعد از آن. این‌بار دیگر نه از دیکتاتوری ژاکوبَنی بعد از انقلاب خبری بود و نه از دوره ترمیدوری.

 به عبارت روشن‌تر نه تندروی دهشتناکی در سال‌های اولیه‌ی انقلاب رویداد و نه دچار کندروی در سال‌های بعد شد. امّا به حق بایستی متمایزترین ویژگی انقلاب ایران را تداوم و ایستادگی بر شعارهای اولیه انقلاب بعد از گذشت چهار دهه دانست. موضوعی که برجسته‌ترین ویژگی و مفهوم محوری بیانیه‌ی گام دوم است. گام دوم مانیفستی است از آرمان‌ها، اهداف و شعارها که البته این‌بار بسیاری از آن‌ها جامه‌ی عمل پوشیده است. در حقیقت تبدیل شعار به دستاورد و تبدیل گفتمان به نهاد و ساختار، همان چیزی است که می‌توان از آن به عنوان هنر انقلاب اسلامی و کارِ ویژه‌ی آن یاد کرد.

 یکی از محورهای بیانیه‌ی گام دوم عزت ملی، روابط خارجی و مقابله با استکبار است. ایران در طول دو سه قرن اخیر هیچ‌گاه تا این حد برخوردار از حاکمیت مستقل و عزت ملی نبوده است چنان‌که بیگانگان هر زمان که اراده می‌کردند دست تطاول خود را به آب و خاک ایران دراز می‌کردند.

 رهبری در این بیانیه جوان مؤمن انقلابی را بارها مخاطب قرار می‌دهد و گو اینکه او را کلید گشودن قفل‌ها و گره‌های کشور می‌داند. بی‌شک روح آرمان‌خواه و خستگی ناپذیر جوان است که باید فاصله‌ی میان بایدها و واقعیت‌ها را طی کند و انقلاب را به قلّه‌های افتخار ملی و دینی برساند. گام دوم قرار است زمینه‌ای فراهم کند تا جوانان را وارد عرصه‌های مدیریت و پیشبرد اهداف نظام کند.

 ادامه یادداشت جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41852

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.