آیا ائمه رهبرانی گوشه نشین بودند؟

#کتاب_ماه | #همرزمان_حسین علیه‌السلام

 سوال پنجم | آیا ائمه رهبرانی گوشه نشین بودند؟

 شما هم احتمالا موافقید که وقتی مسئولیتی به ما داده می‌شود ولی امکان انجام دادن آن وجود ندارد و یا به هر دلیلی نمی‌توانیم آن را انجام دهیم، می‌گوییم خب، ما نتوانستیم دیگر؛ خدا هم که بیشتر از امکان و توان قدرت ما چیزی نخواسته است لذا با خیالی راحت‌تر از قبل کنار می‌کشیم، کسی هم بخواهد اعتراضی بکند جوابش این است که شرایط فراهم نبود.

اما در مورد امامان معصوم قضیه چه طور است؟ اگر چنان چه شرایط طوری نبود تا مسئولیتی که خدا بر عهده‌شان گذاشته انجام دهند، باید چه کنند؟ مثلا اگر چنانچه قدرت‌های زمان اجازه ندادند که امام به تفسیر و تدوین مکتب بپردازد، آیا تکلیف از دوش او برداشته شده است؟ وظیفه امام در چنین موقعیتی چیست؟ همین طور اگر چنانچه در پیش‌برد جامعه اسلامی، امکان از امام گرفته و دست او از کار کوتاه شد اینجا وظیفه‌اش چیست؟

 آیا یک گوشه نشسته و می‌گویند خب خدای متعال به ما گفته بود که شما به عنوان رهبر، مردم را هدایت کنید و جامعه اسلامی را به طرف رشد و تعالی و کمال بکشانید؛ اما حالا که ما کاری دستمان نیست، پس بنشینیم کنار.

 اگر بنا باشد جواب بله یا خیر بدهیم احتمالا می‌دانیم که ائمه مثل بعضی از ما رفتار نکرده و کوتاه نیامدند، اما جواب دقیق و کامل سوال را باید در کتاب همرزمان حسین علیه السلام پیدا کنیم. شما کتاب را تا کجا خوانده‌اید؟

 نوجوان، انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_Khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.