اتحاد رمز پیروزی 1

 #سخن_هفته | اتحاد رمز پیروزی

 راهبرد باطل کردن توطئه ایجاد اختلاف و انشقاق توسط دشمن چیست؟

🔻 پیروزی مردم ایران در سایه اتحاد ملی سال ۱۳۵۷ یک نقطه عطف در تاریخ چندهزارساله ایران بود، سالی که ملّت یکی شدند و طومار سلطنت را برای همیشه از تاریخ کشور برچیدند.ایرانی ها که پیش از این طعم تلخ تفرقه و سلطه بیگانه را در جریان انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن نفت چشیده بودند، متحد شدند و پا در مسیر نهضت انقلابی به رهبری امام خمینی گذاشتند. مردم ایران با همدلی و همراهی خویش توانستند در مقابل ابرقدرت‌های جهان قد علم کنند و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و با ایمان و عزم جمعی، انقلاب را به پیروزی برسانند. «ملّت ایران در سایه‌ی اتّحاد‌، در سایه‌ی عزم راسخ، در سایه‌ی دین‌داری، در سایه‌ی‌ حضور بهنگام، در سایه‌ی مجاهدت توانست این انقلاب عظیم را انجام بدهد، توانست این کار بزرگ را که مسیر تاریخ دنیا و بشر را عوض کرد انجام بدهد.» ۱۳۹۹/۱۰/۱۹

🔻 اتحاد با وجود اختلاف سلیقه؛ راهکار مقابله با دشمن

🔹 دشمن در تمام سال‌های بعد از پیروزی انقلاب حتی لحظه‌ای از فکر ضربه زدن به انقلاب دست برنداشته است. شکستن عزم و اراده ملّت ایران و بازیابی منافع استعماری که در دوران قاجار و پهلوی از کشور ما داشتند، نیازمند از بین بردن اتحاد ایرانی هاست.

🔹 به همین دلیل از همان ابتدای انقلاب، شیطان بزرگ و سایر مستکبران، تفرقه‌افکنی و دوقطبی‌سازی را از جمله راهبردهای اصلی خود برای خارج کردن جمهوری اسلامی از مسیر پیشرفت قرار دادند. راهبردی که در اغتشاشات پاییز گذشته نیز در طراحی و عملیات دشمن نمایان بود. وقتی دشمن به دنبال چندپاره کردن ایران عزیز است، مردم و مسئولان باید نسبت به وظایف خود آگاهی بیشتری داشته باشند؛ اختلاف سلیقه وجود دارد اما انشقاقی بین مردم نیست. « تکلیف ما اتّحاد داخلی و انسجام داخلی است که نشان‌دهنده‌ وحدت در مقابل دشمن است. بله؛ اختلاف سلیقه داریم، اختلاف نظر داریم، بعضی افرادمان ممکن است همدیگر را قبول هم نداشته باشیم، امّا در مقابل دشمن، همه با هم دست به دستِ هم میدهیم، یک حرف میزنیم، یک فریاد میکشیم، یک اقدام میکنیم، یک حرکت انجام میدهیم.» ۱۳۹۹/۴/۲۲

🔻 به دیگران اتهام بی‌دینی نزنیم

🔹 دشمن برای انشقاق میان مردم و زمینه‌سازی برای چندپاره کردن کشور در چند ماه گذشته، برنامه‌های مختلفی را طراحی و پیاده کرده است. یکی از نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد اختلاف در میان مردم، دست گذاشتن روی مسئله حجاب است. دشمن با القای وجود انشقاق و دشمنی میان بانوان جامعه که از میزان حجاب متفاوتی برخوردار هستند، می‌خواست این موضوع را عاملی برای از بین بردن همدلی مردم قرار دهد. آنچه مسلم است، رعایت ضرورت احکام شریعت خدشه ناپذیر است و حجاب «یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید ‌متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی.» ‌۱۴۰۱/۱۰/۱۴ و در شرایطی که دستگاه‌های جاسوسی و امپراطوری رسانه‌ای دشمن، آتش بیار معرکه خیالی خود شده‌اند، صاحبان سخن باید مراقب احتمال بازی ناآگاهانه خود در زمین دشمن باشند تا این مسئله در فضای همدلی و همراهی مردم حل شود.

🔹 کار دیگر دشمن برای جلوگیری از رشد و اعتلای کشور پررنگ کردن اختلافات مذهبی به خصوص اختلاف میان شیعه و سنی است. با اینکه «در کشور، شیعه و سنّی در کنار هم قرنها است زندگی کرده‌اند، سالها است زندگی کرده‌اند، مشکلی نداشته‌اند.» ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ اما دشمن چشم طمع خود بر مذاهب را نبسته و تلاش می‌کند سیاست انگلیسی-استعماری “اختلاف بینداز و حکومت کن” را با نشانه و نمادهای مذهبی، به پیش ببرد.

🔹 از این رو دشمن ابائی ندارد تا چهره عوض کرده و برای ذبح دین و تضعیف حاکمیت دینی، از شعارهایی با رنگ وبوی مذهبی هم استفاده کند. طمع‌ورزی دشمن در این زمینه منحصر به درون مرزهای کشور نمانده و امّت اسلامی را هم مورد هدف قرار داده است. «یکی از چیزهایی که دشمنان اسلام در درون امّت اسلامی همیشه آن را دنبال کردند، امروز هم با شدّت دنبال میکنند، عبارت است از ایجاد اختلاف؛ جلوی این را باید گرفت. هر حنجره‌ای که در جهت اختلاف حرف بزند، بلندگوی دشمن است؛ چه خودش بداند، چه نداند. مراقب باشیم حنجره‌ی ما بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن نشود؛ فریاد اختلاف سر ندهد.» ۱۳۹۴/۳/۲

 خدشه در اتحاد ملی، بازی در زمین دشمن است

🔹 وجود اقوام با زبان‌ها، گویش‌ها، لهجه‌ها و رنگ‌های مختلف در جای جای ایران اسلامی از نقاط قوت‌کشور است. تنوع قومی ومذهبی ایران، رنگین کمانی زیبا از فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌هایی است که ایران اسلامی را تشکیل می‌دهند.

 ادامه دارد…

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.