اتحاد رمز پیروزی 2

 ادامه #سخن_هفته

🔹 دشمن در تلاش است با ایجاد اختلاف و دشمنی میان اقوام، این نقطه قوت را به نقطه ضعف بدل کند. در مقابل این راهبرد دشمن، مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در جهت خنثی‌سازی اقدامات دشمن، حرکت کرده و نقشه ایجاد گسل و اختلاف و تولید کینه و نفرت را نقش بر آب کنند. «به اختلافات کمک نکنیم؛ اختلافات قومی، اختلافات مذهبی، تحریک احساسات یک گروهی علیه یک گروه دیگر. هر کس در زمینه‌ی خدشه‌ی به اتّحاد ملّت حرکتی انجام بدهد برای دشمن کار کرده، در نقشه‌ی دشمن کار کرده، در زمین دشمن بازی کرده؛ این را همه توجّه داشته باشند! منبری باشد، مدّاح باشد، روحانی باشد، دانشگاهی باشد، نویسنده باشد، شاعر باشد؛ هر کسی باشد.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲

🔹‌ تجزیه ایران نقشه شوم و البته شکست خورده‌ای است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره جزو برنامه‌های اساسی دشمنان بوده است، به گونه‌ای که «امروز محافل انگلیسی می‌نشینند برای منطقه و برای ایران اسلامی تصمیم‌گیری میکنند؛ یکی از تصمیم‌هایشان تجزیه‌ی کشورهای منطقه است. این چیزی که عرض میکنم، تحلیل و حدس نیست؛ اینها اطّلاعات است.» ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ در چند ماه اخیر نیز بخش زیادی از آتش تهیه دشمن برای تحقق این خواب آشفته، از طریق آنتن رسانه‌های بیگانه تأمین شد.

🔹 آن‌ها این‌بار بدون تعارف حرف از تجزیه ایران زدند و آنتن خود را در اختیار تروریست ها قرار دادند و در تلاش بودند تا تابوی تجزیه ایران که پیش از این، حتی معاندین از این اتهام برائت می‌جستند را بشکنند. اقدامی که البته حیثیت چند پاره اپوزسیون را افشا کرد و سرکردگان خودخوانده آن‌ها یکی پس از دیگری از این سیرک خارج شدند.

🔻 ضرورت همدلی، هم‌افزایی و همکاری قوای سه‌گانه برای حل مشکلات

🔹‌‌ تاکتیک‌های دشمن برای ایجاد تشتت و اختلاف در جامعه، در روبروی هم قرار دادن مردم خلاصه نمی‌شود. آن‌ها به شدت نسبت به دور کردن مردم از مسئولان کشور حریص‌اند و در صدد هستند تا اعتماد مردم و مسئولین به یکدیگر را تخریب کنند. «برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان… اعتماد… امید… منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند، اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، اعتماد به مسئولین را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند.» ۱۴۰۰/۱۲/۱۹

🔹 بی‌اعتماد ساختن ارکان و اجزای قوای مختلف نظام نسبت به هم از دیگر نقشه‌های دشمن برای ایجاد گسست در جامعه است که قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای بی‌اثر کردن این راهبرد دشمن باید با هم همدلی، هم‌افزایی و همکاری داشته باشند؛ «اگر چنانچه این سه قوّه با هم به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمیخورد، مشکل پیدا نمیکند. [مسئولان کشور] مانع همدیگر نشوند؛ راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند.» ۱۴۰۲/۲/۲ برای عبور از چالش‌ها در پرتو وحدت ملی برای ساختن آینده باید نگاه دقیقی به گذشته پرافتخار خود داشته باشیم.

🔹 باید بدانیم شکستن ابهت آمریکا، بیرون راندن دست‌نشانده شیطان بزرگ از کشور، نجات سرمایه‌های ملی از دست خاندان پهلوی، گذر از روزهای سخت ترور، ایستادگی و پیروزی در برابر رژیم متجاوز بعثی، بدون اتحاد و یکپارچگی مردم انقلابی امکان پذیر نبود. پس از پایان جنگ تحمیلی نیز اگر مردم با وجود سلیقه‌های گوناگون، وحدت نظر و عمل خود را در خصوص اسلام و انقلاب نشان نمی دادند، فتنه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و امنیتی دشمن خنثی نمی شد؛ این حضور آگاهانه و گسترده مردم در میدان و یکدلی آن ها در دفاع از اسلام و ایران بود که سبب شد تا آتش فتنه و طراحی خارجی در سالهای ۷۸، ۸۸ و ۹۸ خاموش شود.

🔻 تداوم اتحاد ملی، راه حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی

🔹 پیشرفت‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی و صنعتی از قبیل صنایع موشکی، صنعت هسته‌ای، پزشکی، نانو، سلولهای بنیادی و… به پشتوانه وحدت و یگانگی مردم است. ملّت ایران با فداکاری‌های خود، آرامش لازم برای پیشرفت و بالندگی کشور را فراهم آورده‌اند و امروز نیز ادامه یافتن این مسیر افتخار آمیز و رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی، در گرو حفظ اتحاد ملی است.

🔹 ملّت ایران می‌تواند با اتکا به تجربه چهل و چهارساله خود در حفظ یکپارچگی، بر دشمن و بر مشکلات غلبه کند. «این ملّت میتواند، هم در زمینه‌ی اقتصادی، هم در زمینه‌ی مسائل تولید و مسائل ارزش پول، هم در زمینه‌ی مسائل فرهنگی، هم در زمینه‌ی مسائل سیاسی، هم در زمینه‌ی مسائل نظامی و امثال اینها موفّق بشود.» ۱۳۹۹/۱۰/۱۹

منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.