احساس‌برانگیزی مداحی 

 احساس‌برانگیزی مداحی در معرکه‌های حساس به داد کشور رسید/  در دفاع مقدس مداحها و شاعرها توانستند فضا را آماده حماسه بزرگ کنند

 رهبر انقلاب: حُسن کار معرفت‌آموزی متون شیعی این است که در کنار برانگیختن احساس، عمق معرفتی را هم به انسان اهدا میکند. این خصوصیتی است که در غیر شیعه من ندیده‌ام.

همین حالت احساس در معرکه‌های حساس کشور به داد کشور رسید. یکی‌اش دفاع‌مقدس. در دفاع‌مقدس این مداح‌ها بودند این شعرگوها بودند این شاعرهای خوب بودند که توانستند فضا را آماده کنند برای آن حماسه‌ی بزرگ. واقعاً من این را بارها در مورد همین مسئله این بیت را تکرار کردم:

عشّاق را به تیغ زبان گرم میکنیم

چون شمع تازیانه‌ی پروانه‌ایم ما

وصف حال شماست. چون شمع تازیانه‌ی پروانه‌ایم؛ در مراسم اعزام، اعزام به جبهه، بسیجی‌ها و دیگران، در شب‌های عملیات، در صبحگاه‌های نظامی، در تشییع پیکر شهدا، در مراسم ختم شهدا، در مسجد، در حسینیه، در میدان جنگ، همه جا مداحی نقش بزرگ خودش را ایفا میکرد.

در سالهای بعد از جنگ هم تا امروز همین جور بود. مداحی نقش‌آفرینی کرده. در فتنه‌ی هشتاد و هشت، در نه دی، در موارد گوناگون؛ مداحی نقش ایفا کرده.

الحمدللّه عدّه‌ هم زیاد است. اوایل که ما این جلسه را تشکیل میدادیم با صد نفر دویست نفر این جلسه تشکیل میشد، امروز هزاران نفر در سراسر کشور با تسلط بر شگردهای جذب مخاطب مشغول کار مداحی‌اند. خب این یک پدیده‌ای است در کشور؛ این یک چیز کوچکی نیست. از این باید استفاده کرد.۱۴۰۱/۱۰/۲۲

 #بسته_خبری | #دیدار_مداحان

 Farsi.Khamenei.ir

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.