اخراج سنتکام

#تبیین_و_تحلیل | چرا اخراج سنتکام به نفع عراق است؟

 نویسنده: آقای محسن پاک‌آئین، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران

 اگرچه در زمان حضور عادل عبدالمهدی در تهران هنوز ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا، شرق آفریقا و آسیای مرکزی موسوم به «سنتکام» به‌عنوان یک گروه تروریستی از سوی ایران اعلام نشده بود، اما ماهیت تروریستی این گروه برای مردم منطقه و به‌خصوص ملت عراق واضح و روشن بود. اسناد تاریخی گواهی می‌دهند که از زمان لشکرکشی آمریکا و حضور سنتکام در عراق تا به‌حال بیش از یک میلیون نفر از مردم بی‌گناه این کشور کشته و 5 میلیون نفر آواره شده‌اند.

 برخی از اقدامات خصمانه آمریکا در عراق مصداق جنایات جنگی است و می‌تواند در محاکم بین‌المللی پیگیری شود. معمولاً جنایات جنگی توسط دیوان بین‌المللی کیفری پیگیری می‌شود و ایالات متحده آمریکا بر خلاف اکثر کشورهای جهان به عضویت دیوان بین‌المللی کیفری درنیامده و از محاکمه جنایات خود فرار کرده است.مردم و مسئولین عراق خوب می‌دانند که آمریکا دنبال فرصت است و در صورت وجود ضعف در دولت و ملت عراق، بار دیگر جنایات خود را آغاز خواهد کرد. عکس‌العمل بی‌سابقه‌ی جناح‌های سیاسی عراق در محکومیت سفر مخفیانه ترامپ به این کشور نیز نشانگر این بود که جریان‌ها و شخصیت‌های مستقل و میهن دوست عراق خواهان خروج سریع نیروهای آمریکایی به‌خصوص گروه تروریستی سنتکام از این کشور هستند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که حضور نیروهای آمریکایی موجب افزایش ناامنی و بی‌ثباتی در عراق است، کاخ سفید به قوام یافتن ساختارهای سیاسی در عراق اعتقاد ندارد و «نقض حاکمیت ملی» این کشور را مباح می‌داند.

 شاید لازم باشد به برخی مسئولین بگوییم کم‌تر جلوی دوربین‌های تلویزیونی قرار بگیرید، لطفاً کم‌تر مصاحبه کنید چون بخشی از برنامه‌ی تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی با استفاده از گفتارها و رفتارها و کردارهای مسئولین خود جمهوری اسلامی است. گاهی مواقع با رخدادها و پیامدهایی مواجه می‌شویم و احساس می‌کنیم مسئولین مربوط، قبل از آن اصلاً فکر نکرده‌اند به اینکه این اقدام و تصمیم و رخداد چه پیامدهای رسانه‌ای دارد و تأثیر آن بر تصویر جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور چه خواهد بود.

#پرونده_دیدار_نخست_وزیر_عراق

 ادامه یادداشت جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42231

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.