حشدالشعبی؛ تبلور ظرفیت گرانبهای جوانان عراقی

#تبیین_و_تحلیل | حشدالشعبی؛ تبلور ظرفیت گرانبهای جوانان عراقی

نویسنده: آقای مهدی ارزقی کارشناس مسائل عراق

 پس از شکست داعش، کشور عراق تجربه‌ای ارزشمند و ذخیره‌ای گرانبها در میان جوانان خود به دست آورده است که می‌تواند همچنان در مسیر تعیین سرنوشت این کشور ایفای نقش کند. مردمی بودن، تکیه بر جوانان و مبانی اعتقادی محکم، سه رکن اصلی حشدالشعبی هستند که بوسیله‌ی آن‌ها می‌تواند بازیگر کلیدی تحولات آینده‌ی عراق باشد. بر همین اساس رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور عراق با ایشان با بیان اینکه تکیه بر جوانان زمینه‌ساز انجام کارهای بزرگ است، فرمودند: «نمونه‌ی بارز نتایج فوق‌العاده‌ی تکیه بر جوانان، شکل‌گیری #حشدالشعبی در جریان مبارزه با تروریسم تکفیری بود که باید آن را حفظ کرد».

 آن‌چه که روشن است سیاست کشورهای غربی از جمله آمریکا در قبال عراق، ضعیف و وابسته نگه داشتن این کشور است. طبق مستندات متعدد در جنگ برابر داعش، آمریکا حتی اقدام به کمک‌رسانی نظامی به تروریست‌ها نیز کرده است. علاوه بر آن عملکرد شرکت‌های چند ملیتی نفتی در عراق نیز مشخص می‌سازد که سیاست اصلی این کشور، تضعیف زیرساخت‌های عراق بوده است. در راستای همین سیاست نیز پس از قطعی شدن شکست داعش در عراق تاکنون، خبرهای متعددی مبنی بر درخواست آمریکا و برخی کشورهای غربی از دولت عراق برای انحلال حشدالشعبی شنیده می‌شود.

 اواخر خردادماه سال 1396 نیز رهبر انقلاب با اشاره به مخالفت آمریکا و برخی کشورهای دیگر با حشدالشعبی، دلیل اصلی آن را هدف این کشورها برای از بین بردن عامل اصلی اقتدار عراق بیان داشتند.

 شاید لازم باشد به برخی مسئولین بگوییم کم‌تر جلوی دوربین‌های تلویزیونی قرار بگیرید، لطفاً کم‌تر مصاحبه کنید چون بخشی از برنامه‌ی تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن علیه جمهوری اسلامی با استفاده از گفتارها و رفتارها و کردارهای مسئولین خود جمهوری اسلامی است. گاهی مواقع با رخدادها و پیامدهایی مواجه می‌شویم و احساس می‌کنیم مسئولین مربوط، قبل از آن اصلاً فکر نکرده‌اند به اینکه این اقدام و تصمیم و رخداد چه پیامدهای رسانه‌ای دارد و تأثیر آن بر تصویر جمهوری اسلامی چه در داخل و چه در خارج از کشور چه خواهد بود.

 ادامه یادداشت جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42192

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.