اعتماد به جوانان بر مبنای سیره نبوی است

#تبیین_و_تحلیل | اعتماد به جوانان بر مبنای سیره نبوی است

 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی از اعضای مجلس خبرگان رهبری

 در تبیین بیانیه #گام_دوم_انقلاب

 در رابطه با آینده‌ی انقلاب آنچه در این بیانیه موج می‌زند تمام امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است. این بیانیه را اگر کسی پیگیری کند، بیش از هر واژه‌ای، واژه‌ی جوانان در این بیانیه به کار گرفته شده است.

 این یک شعار از طرف رهبر معظم انقلاب نیست، یک باور است. باوری که وجود مقدس نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) داشت. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) سه تا پُست به جوانان داد که آن روز و امروز برای بعضی‌ها قابل تحمل نبود و نیست.

1) پیغمبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) یک جوان 20 ساله به نام «مُصعَب بن عُمیر» را نماینده‌ی خودش و امام جمعه‌ی مدینه قرار داد.

2) بعد از فتح مکه پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) عازم جنگ حُنین شد، جوان 21 ساله‌ای به نام «عَتّاب بن اُسَید» هم فرماندار مکه شد، هم امام جماعت مسجدالحرام. بعضی‌ها اعتراض کردند، گفتند که مگر نبودند کسانی که سن بیشتری داشته باشند و پخته‌تر باشند؟ پیغمبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: کسی نگوید سن «عَتّاب» کم است. این طور نیست هر کس سنش بیشتر شد، برتر هم باشد. بلکه هر کس فضیلت بیشتری دارد، او بزرگ‌تر هست.

3) هفت روز مانده بود به ارتحال نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) که جنگی علیه مسلمانها تحمیل شد. پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) «اُسامَة بن زید» 18 ساله را فرمانده لشگر قرار داد و فرمود: «همه بروند زیر پرچم او». این سنت، سیره و روش نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) است.

 متن کامل گفت‌وگوی جدید را بخوانید: ?

http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41998

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.