رزمنده‌های کوچک در سرزمین نور

رزمنده‌های کوچک در سرزمین نور

 رهبر انقلاب در سال 93 و در یادمان شهدای شرق کارون فرمودند: دشمنها میخواهند ما قضیه‌ی دفاع مقدس و فداکاریها از یادمان برود، شخصیت‌هایی را که در این فداکاریها نقش آفریدند یا نشناسیم یا از یاد ببریم.
 یکی از راه‌ها برای مقابله با این خواسته‌ی دشمن، آشنا کردن کودکان با پدیده‌ها و شخصیت‌های دفاع مقدس و یکی از بهترین بهانه‌ها برای این آشنایی، اردوهای راهیان نور است. اما چه کاری کنیم که در اردوهای راهیان نور، خیلی به کودکان سخت نگذرد؟نکاتی از همراهی کودکان در اردوی راهیان نور

برای کودک‌تان برنامه بریزید
کودکان در اردوی راهیان نور، محیط را خیلی درک نمی‌کنند و طی مسیرهای طولانی، نشستن در اتوبوس، گشتن در یادمان‌ها و… خسته‌شان می‌کند. در این اردوها، خانواده‌ها معمولاً برنامه‌ی خاصی برای کودکان‌شان ندارند و به این اردو به چشم یک سفر معمولی برای بچه‌ها نگاه می‌کنند. از قبل در مورد این سفر با بچه‌ها حرف بزنید. برای‌شان در مورد شهدا، داستان‌هایی جذاب و مناسب سن‌شان آماده کنید. بچه‌ها در این سفر خسته می‌شوند، کمتر حوصله‌ی نقاشی و رنگ‌آمیزی را خواهند داشت. پس باید به فکر سرگرمی‌های دیگری باشید. درک‌شان کنید و سعی کنید برایشان خاطره‌ی خوشی از این سفر بسازید.

کاروان را چگونه انتخاب کنیم
اگر قرار است همراه کودک‌تان به سفر راهیان نور بروید، انتخاب کاروان‌های دانشجویی گزینه‌های خوبی نیستند. بهتر است با دوستان خانوادگی که کودکان هم‌سن و هم‌بازی کودک‌تان دارند، هماهنگ شوید و در یک کاروان ثبت‌نام کنید. هر چه تعداد خانواده‌های آشنا بیشتر باشد، برای کودک‌تان خوشایندتر خواهد بود.
کاروان‌هایی که تجربه‌ی دارند، خانواده‌های دارای کودک را در یک اتوبوس قرار می‌دهند. همچنین روحانی مستعدی که مهارت کار با کودکان و سرگرم کردن آنها را داشته باشد، در کاروان دارند تا هدایت و همراهی بچه‌ها را بر عهده بگیرد.

با اتومیبل خودتان بروید
یکی از راه‌هایی که این اردو را برای کودکان شیرین‌تر و خستگی‌اش را کمتر می‌کند،سفر با اتومبیل شخصی است. چون برنامه‌ی سفر و مدیریت رفتار کاملاً بر عهده‌ی خودتان است و با توجه به وضعیت اعضای خانواده، زمان و مکان توقف، زمان لازم برای استراحت، سرعت طی مسیر و… را تنظیم می‌کنید. می‌توانید در مناطق عملیاتی و یادمان‌ها به کاروان‌ها بپیوندید و از روایتگری‌ها استفاده کنید.

زندگی رزمندگی را شرح دهید
اردوی راهیان نور، مثل سفرهایی نیست که خانواده‌ها مدیریت همه چیز مثل خوراک، محل استراحت، امکانات خواب و… را بر عهده دارند و آسایش نسبی را برای فرزندان مهیا می‌کنند. می‌توان در سفر راهیان نور برای بچه‌های بالای 7 سال توضیح داد که شهدایی که در این مناطق جنگیدند،از حداقل امکانات بی‌بهره بوده‌اند و سختی‌های زیادی را به خاطر آیین و کشورشان تحمل کرده‌اند.از گرم و نرم نبودن محل خواب تا سرد یا کم بودن غذا و… می‌توان برای کودکان مثال زد و با زندگی رزمندگی مقایسه کرد.

 تصویر: حرکت خانواده‌ها به محل سخنرانی رهبر انقلاب در نوروز 93 در منطقه‌ی عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون‌ در استان خوزستان

 @Khamenei_Reyhaneh

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.