الماس‌های کنکوری

#خواندنی | الماس‌های کنکوری

 یادداشتی از #طیبه_خدابخشی ؛ روانشناس و مشاور

 تفاوت کنکوری‌های امسال با سال‌های گذشته چیست؟

 از همان اولین برخوردهایم با نوجوانان کنکوری، می‌دیدم چطور بعضی‌ها باهوش هستند، خوب شروع می‌کنند، بهترین کلاس‌ها را می‌روند ولی از یک جایی به بعد، سوخت‌شان تمام می‌شود. در بین استرس‌های رتبه فلان آزمون و فلان خبر و ناامیدی از فلان درصد، کم کم از صف تلاش می‌کشند بیرون و به جمعیت نشسته‌های نالان می‌پیوندند و این همه هزینه کلاس و مشاور هم کمک‌شان نمی‌کند.

 همان روزها اولین حس خوبم به کنکور پیدا شد! با خودم گفتم خوب است بهترین مهندس‌ها و پزشک‌ها و حقوق‌دان‌های کشور، فقط باهوش‌ترین ها نباشند. فقط کسانی نباشند که بیشتر پول کلاس را داشتند. پر امیدترین‌ها باشند.
ماراتن دراز کنکور، فرصتی برای غربال روحیه‌های محکم و قوی است!. به دکتر، مهندس ،معلم‌های سال‌ها 1404 و کمی آن‌ور تر برای پیشرفت ایران از همیشه امیدوار ترم. شخصیتی که توی طوفان‌های اخبار کنکور و تعویق تاریخ‌های برگزاری و به هم ریختن برنامه ریزی‌ها، توانسته نفس عمیق بکشد، دوباره برنامه بریزد و راهش را ول نکند و حالا این روزهای نزدیک به امتحان هم بر خودش بیشتر مسلط باشد، برای خودش یک پا الماس شده! می شود از همین آدم‌ها که وقتی هزار دلیل برای ناله هست، یک دلیل برای امید و تلاش پیدا کند، وقتی همه از تاریکی می‌نالند، شمعی روشن کند!. به این نوجوان‌ها می شود امیدوار تر بود.

#کنکور

نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
 @Nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.