انقلاب اسلامی؛ بازگشت دین‌گرایی به هندسه جهانی

#تبیین_و_تحلیل | انقلاب اسلامی؛ بازگشت دین‌گرایی به هندسه جهانی

 گفت‌وگو با آقای دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب

 بمناسبت بیانیه #گام_دوم_انقلاب

 قطب شرق و غرب در نفی دین مشترک بودند، غربی‌ها اومانیسم را جای مذهب گذاشتند که ریشه‌اش در انقلاب کبیر فرانسه است، شرقی‌ها مارکسیست بودند؛ هردوی این‌ها در نفی معنویت، مابعدالطبیعه و کنار گذاشتن دین مشترک بودند. ندای انقلاب ایران، ندای احیای اسلام و احیای دین در دنیا بود. چند ماه بعد از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب نیکاراگوئه انجام شد. فیدل کاسترو به من گفت که من به آقای دانیل اورتگا، رهبر انقلاب نیکاراگوئه گفتم ما دو اشتباه کردیم شما نکنید، با دین مبارزه کردیم، دیگری اینکه اقتصاد سوسیالیستی را دنبال کردیم؛ شما نه با دین مبارزه کنید، نه اقتصادتان سوسیالیستی باشد . در سفر لهستان وزیر خارجه‌ی آن‌ها که یک کشیش بود به من گفت که انقلاب شما تنها اسلام را احیا نکرد بلکه دین را در دنیا احیا کرد. هر رئیس‌جمهوری اینجا رأی می‌آورد باید برود واتیکان، پاپ حکم انتخاب منتخب مردم را تنفیذ بکند؛ یک نقشه‌برداری از روی تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی‌فقیه در ایران پساانقلاب اسلامی.

 تشکیل جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی به معنی بازگشت فلسطینی‌ها به اسلام بود. عین همین مبارزات در عراق صورت گرفت، مجلس اعلا تشکیل شد. این جریان کم‌کم دارد به‌جایی می‌رسد که یک‌قطب اسلامی با محوریت ایران در حال تشکیل شدن است و کارآیی خود را نشان داده است. این جبهه‌ی مقاومت که تشکیل‌شده در حقیقت یک سازمان منطقه‌ای کارآمد است؛ از جهاد گرفته تا همکاری‌های دفاعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی. همه‌ی این‌ها نشانه‌های بازگشت به دین و دین‌گرایی در جهان است، ‘دین تبدیل به محور شکل‌گیری مناسبات و مبنای ائتلاف‌های جدید جهان شده است’.

 ادامه یادداشت جدید را بخوانید ?

http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41723

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.