برای ایران سربلند

برای ایران سربلند

مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در اردیبهشت 98 برای جوانان و نوجوانان

 اردیبهشت قد می‌کشید و بهار بساطش را حسابی پهن کرده است که کارگران در چهارم ماه دوم سال مهمان حسینیه امام خمینی (ره) می‌شوند. در این دیدار آقا گفتند: «کار بهار است. هم‌چنان که بهار، استعدادهای زیرزمینی و استعدادهای طبیعی را شکوفا می‌کند. کار، همه‌ استعدادهای باطنی و واقعی را در معرض بُروز و ظهور می‌آورد. ما باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج کنیم؛ این روحیه‌ نشستن و ثروت بادآورده را انتظارکشیدن باید از بین برود.»
98/2/4

 بعد هم درست در همان روزهایی که فکر هدیه روز معلم در سر ما می‌چرخید تعدادی از معلم‌ها پای صحبت آقا بودند. آقا در این روز از مدرسه و دانش‌آموز و دغدغه‌های حوزه آموزش و پرورش صحبت کردند.
مدت‌ها بود که اسم سند 2030 از زبان مختصص‌ها و مسئولین آموزش و پرورش شنیده می‌شد، آقا در این مورد گفتند: « لُبّ کلام و جان کلام در سند 2030 این است که جناب‌عالی، انسان متدیّن و علاقه‌مند به کشور و آینده‌تان، در کلاس درس‌تان سرباز برای غرب درست کنید.»
به تاثیرات آموزش و پرورش بعد از انقلاب هم این‌گونه اشاره کردند:« نسل سوّم و چهارم انقلاب امروز محکم و استوار در مقابل دشمن می‌ایستد، اصرار می‌کند که برود از حرم دفاع بکند. این انگیزه‌ مجاهدت کردن چیز کمی نیست، چه کسی میرود اردوهای جهادی؟ این همه شهیدِ دانش‌آموز ما داریم، این‌ها را آموزش و پرورش تربیت کرده؛ آن هم در این دنیا.»
آقا گفتند: «آموزش و پرورش باید بتواند انسان‌هایی تربیت کند که دانا ، توانا ، خردورز ، پارسا، پرهیزکار، پاک‌دامن، کارآمد، مبتکر ، شجاع و اهل اقدام باشند، از دشمن و تهدید نترسند، خواب‌رفتگی و غفلت پیدا نکنند. این [طور] اگر شد، این کشور به همانی که بنده آرزو کردم و وعده دادم ، خواهد رسید؛ یعنی مثلاً تا پنجاه سال دیگر هر کسی در دنیا بخواهد مرزهای جدید علم را به دست بیاورد، مجبور باشد فارسی یاد بگیرد. تربیت یک چنین انسان‌هایی، یک چنین جوان‌هایی، پایه‌ اصلی ایرانِ سربلند فردا است، پایه‌ اصلی تمدّن نوین اسلامی است.»
راستی! آقا هوای روحیه دانش‌آموزان را هم داشتند. به معلم‌ها گفتند: «موضوع دیگر، مسئله‌ نشاط و سرزنده بودن در محیط دانش‌آموزی است. نشاط یعنی جوان سرزنده باشد، پژمرده نشود؛ با ورزش، با فوق‌برنامه‌های آموزنده و جذّاب، با این چیزها. «نشاط» این است که شما کاری کنید که این جوان، سرحال، سرزنده، با امید، با انگیزه، آماده‌ به کار، پُرانرژی مشغول کار بشود، درس بخواند. گاهی اوقات فشارهای درسی، ضدّ نشاط است.»
بعد هم این‌گونه به آینده امیدوارمان کردند: «شما جوان‌های عزیز به توفیق الهی شکست آمریکا را خواهید دید؛ به توفیق الهی به زانو در‌آمدن صهیونیسم را خواهید دید؛ به توفیق الهی عظمت و عزّت نهایی ملّت ایران را مشاهده خواهید کرد.» 98/2/11

 آیت الله سیدعلی خامنه‌ای و نوجوانان ایران اسلامی
@nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.