جنگ اراده‌ها

 جنگ اراده‌ها

 مرور مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در اردیبهشت 98 برای جوانان و نوجوانان 2️⃣

 ماه رمضان درِ خانه‌ها را زده و. قرآن‌ها آماده بودند که جزء‌خوانی ماه رمضان را شروع کنیم. در همین حال و هوا آقا هم در محفل انس با قرآن کریم گفتند: «یکی از کارهای مهم عبارت است از این‌که ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم.» و بعد هم تاکید کردند: « باید جوری بشود که جامعه‌ ما، مرد و زن ما، جوان‌های ما با معارف قرآنی اُنس بگیرند؛ اصلاً معارف قرآنی حاکم بر ذهن‌ها باشد. اگر این شد، قدرت استدلال به وجود می‌آید، قوّت دفاع به وجود می‌آید، ایمان‌ها کامل می‌شود، حرکت‌ها [به نتیجه می‌رسد].»
1398/02/16

 دو روز بعد در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه فرمودند: «امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در بین جوانان وجود دارد. ما یک نامه‌ای نوشتیم به جوانان کشورهای غربی اقبال شد. این نشان‌دهنده‌ این است که این حرف‌ها مستمع دارد، طالب دارد. لذا نیاز به مفاهیم عالی حوزه امروز زیاد است، قبول هم زیاد است.» 1398/02/18

 رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام به ماجرای ترس از هیاهوی آمریکایی‌ها اشاره کرده و با مقایسه شرایط چهل سال قبل و اکنون، گفتند: «آمریکا در سال 1357، از حالا به مراتب قدرتمندتر بود و محمّدرضا پهلوی هم مأمور آن‌ها و همه‌ امور کشور دست او بود. در عین حال، ملّت با دست خالی توانست آمریکا را شکست بدهد. الان تعداد جوان‌های پُرشور انقلابی از آن روزی که انقلاب پیروز شد کمتر نیست و عمق اندیشه‌ انقلابی آن‌ها بیش‌تر هست؛ این جوری است. بنابر‌این، هیبت آمریکا کسی را نهراساند.»
بحث به جوانان و ظرفیت‌های موجود کشور رسید و ایشان فرمودند: «ما جوان‌های خوبی داریم؛ جوانهای فاضل، تحصیل‌کرده، کار‌آفرین، خوشفکر، مبتکر در بخشهای مختلف که به اینها باید اعتماد کنیم. هر جایی که ما به جوانهایمان اتّکاء کردیم، اعتماد کردیم، به آنها امکانات دادیم، پیش رفتیم.» و به برخی صنایع کشور از جمله غنی‌سازی اورانیوم بیست درصد اشاره کردند.
و تاکید کردند: «امروز از این جهت یک ثروت عظیمی داریم: ثروت نیروهای انسانی کارآمد و پُرانگیزه. جوان، پُرانگیزه است، خسته‌نشو است، پُرحوصله است، دارای ابتکار هم هست غالباً هم جوان‌های متدیّن، انقلابی، پُرشور و علاقه‌مندند.»
آقا در این دیدار در مورد نحوه مواجهه ما با دشمن هم صحبت کردند. ایشان گفتند: «در مواجهه‌ با دشمن، شعار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی «مقاومت» است. دشمن می‌خواهد تجاوز کند، دو راه وجود دارد: یک راه این است که شما عقب بروید؛ هر چه شما عقب بروید او پیش می‌آید؛ یک راه هم این است که بِایستید، مقاومت کنید. تجربه‌ نشان می‌دهد که هر جا ما مقاومت کردیم جواب گرفتیم.»
و در پایان هم در رابطه احتمال رخ دادن جنگ گفتند: «بعضی مسئله‌ جنگ را مطرح می‌کنند حرف بیخودی است. جنگی بنا نیست انجام بگیرد و به توفیق الهی انجام هم نخواهد گرفت. این برخورد، برخورد اراده‌ها است و اراده‌ ما از آن‌ها قوی‌تر است. ما علاوه‌ بر اراده‌ قوی، توکّل به خدا را هم داریم. بان‌شاء‌الله آینده، آینده‌ خوبی است و سختی‌ها هم آن‌چنان که بعضی‌ها تصویر می‌کنند و توصیف می‌کنند، نیست و نخواهد بود.»
1398/02/24

 آیت الله سیدعلی خامنه ای و نوجوانان ایران اسلامی
 @nojavan_khamenei

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.